Avaluar per aprendre

Amb la col·laboració de

 

Ponent

Meritxell Cano Autet
Doctorada en psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Professora a la U-Manresa (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya) i al Màster d’Educació Especial de la Universitat de Deusto (Bilbao).

Organitza cursos per a formadors a diverses universitats catalanes i associacions de mestres: Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Rovira i Virgili (URV), Universitat de Lleida (UdL), Moviment Educatiu del Maresme (MEM) i Associació de Mestres Rosa Sensat. Tots aquests cursos són reconeguts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Formadora i assessora en escoles del territori per a la implantació de projectes educatius.

Calendari

Divendres 5 de maig del  2017 de 15 h a 19 h.
Dissabte 6 de maig  del 2017 de 9 h a 13 h.

Objectius

L’objectiu principal del curs és dotar els professionals de l’educació amb els coneixements necessaris per introduir a l’aula eines que permetin als alumnes autoavaluar-se i coavaluar-se, així com proporcionar recursos perquè el professorat pugui saber com i què avaluar.

En els últims anys, el concepte d’avaluació ha anat canviant i ha passat d’entendre’s com una eina acreditativa a una estratègia formadora. Fer que els alumnes esdevinguin més reflexius sobre el seu procés d’aprenentatge millora el seu rendiment i els fa més capaços d’aprendre a aprendre al llarg de tota la vida.

L’avaluació s’entén avui dia com una part molt important dels processos d’ensenyament i aprenentatge, i com un recurs que no ha d’estar únicament a les mans del professorat. Sota aquesta perspectiva apareixen nous mitjans per aplicar a totes les àrees i matèries, i al llarg de tots els nivells educatius. Durant el seminari es mostraran molts exemples i experiències perquè els assistents puguin adaptar-les a la seva realitat d’aula.

A qui va dirigit

El curs va dirigit a estudiants i professionals de l’educació de primera i segona ensenyança.

Programa

  • Més enllà dels controls: de l’avaluació qualificadora a l’avaluació formadora.
  • L’avaluació inicial: eines per dur-la a terme.
  • Promoure l’autoavaluació i la coavaluació.
  • Noves formes d’avaluar i nous recursos: les bases d’orientació, les guies d’avaluació, les rúbriques i els portafolis.

 Grups reduïts

El nombre màxim de participants és de 25, ja que això permet que cada estudiant gaudeixi d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 25 preinscripcions, les places s’adjudicaran per ordre de preinscripció.
El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 12 inscripcions.

Certificació

Els estudiants que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Preinscripció i matrícula

Termini: 25 d’abril de 2017
Preu: L’import de la matrícula és de 100 €. La Fundació Crèdit Andorrà finança el 20% d’aquesta quantitat de manera que cada alumne ha de pagar el 80% restant del cost de la matrícula, és a dir 80 €
Lloc: A l’espai Preinscripció de http://www.uda.ad

Informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
Fax: +376 743 043
Lloc: http://www.uda.ad

 

 

 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterDigg thisShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page