El comportament actual del consumidor del sector ‘retail’: reptes i oportunitats

El Cicle de Perfeccionament Professional compta amb la col·laboració de

El comportament del comprador en el punt de venda físic és sempre difícil d’entendre. Avui en dia aquesta afirmació és més certa que mai si tenim en compte la varietat de canals pels quals el consumidor pot adquirir els productes que vol. Per tal de poder tenir una percepció més acurada del mateix, és important entendre no tan sols el procés de decisió de compra sinó també la diferent tipologia de processos de compra als que s’enfronta. Per altra banda, cal tenir molt present les influències que afectaran al seu comportament, sent en alguns casos determinants absoluts de la decisió final.

Objectius

Els objectius principals del programa són:

  • Conèixer les principals característiques que defineixen el comportament del consumidor en la botiga en l’actualitat
  • Entendre quines són les motivacions que dirigeixen el seu comportament
  • Definir de forma esquemàtica l’estructura del procés de compra del consumidor
  • Entendre el concepte de servei en la seva globalitat

A qui va dirigit

El curs va dirigit a professorat, estudiants i professionals de les vendes i el màrqueting, o propietaris de comerços, interessats en aprofundir sobre el comportament del consumidor en el moment de prendre la decisió de compra, així com a totes aquelles persones que puguin estar interessades.

Metodologia

La formació, partint d’uns conceptes teòrics, es desenvoluparà de forma pràctica, mostrant-se investigacions realitzades així com altres que es portaran a la pràctica durant les sessions.

La llengua vehicular del programa és el català.

Ponent

Jordi Carrillo Pujol
Doctor en Organització d’Empreses (UPC). Professor associat a EAE Business School.
Consultor empresarial independent

Programa

El comportament del consumidor

  • Tipologia d’operacions
  • Segmentació de clients

Factors que influeixen al consumidor

  • Motivació
  • Percepció
  • Aprenentatge

Què espera el client del comerç

  • Expectatives del client
  • Satisfacció del client

El procés de decisió del consumidor

  • Esquema de decisió
  • La implicació en la compra
  • La postcompra

Generació de lleialtat del client en el punt de venda físic

Durada i calendari

El curs té una durada de vuit hores que es desenvoluparan a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:

  • Divendres, 20 de març del 2020, de 16 a 20 h
  • Dissabte, 21 de març del 2020, de 9 a 13 h

Certificació

Els estudiants que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Grups reduïts

El nombre màxim de participants és de 35, ja que això permet que l’estudiant gaudeixi d’una atenció personalitzada.

En cas que hi hagi més de 35 preinscripcions se seleccionaran per  ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 12 inscripcions.

Preinscripció i matrícula

Termini: fins al 13 de març del 2020
Preu: l’import de la matrícula és de 100,00 euros. La Fundació Crèdit Andorrà finança el 20% d’aquesta quantitat, de manera que cada alumne ha de pagar el 80% restant del cost de la matrícula, és a dir 80,00 euros.
Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra i els alumni tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.

Lloc: formulari de preinscripció 

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
euniversitaria@uda.ad