Fent front a persones enfadades: eines de comunicació no violenta per gestionar converses difícils

Amb la col·laboració de

Introducció

Al llarg de la nostra vida professional sovint hem de fer front a converses difícils, amb persones que no saben com controlar la seva ira o el seu enuig. Aquest tipus de converses posen a prova els nostres nervis i les nostres habilitats comunicatives.

Clients insatisfets, companys de feina enfadats, o alumnes que ens posen a prova….  són només alguns dels perfils que ens poden fer passar per moments tensos.

Aquesta formació proposa als participants tècniques de comunicació no violenta que els permetin enfocar i gestionar aquest tipus de converses de forma constructiva. Així mateix, desenvolupen estratègies per gestionar les seves pròpies emocions.

Objectius

Els participants en aquesta formació:

  • Coneixeran eines comunicatives que els permetin gestionar converses difícils
  • Desenvoluparan estratègies per desescalar situacions potencialment violentes i convertir-les en diàlegs constructius
  • Practicaran eines comunicatives com l’escolta activa, l’assertivitat o la comunicació no violenta

Ponent

Sr. Ramon Tena Pera, mediador i formador en gestió de conflictes. Coordinador del postgrau en Mediació de la Universitat d’Andorra. Integrant de l’equip de formadors del Departament de Joventut del Consell d’Europa, participant en projectes destinats a la transformació de conflictes entre joves de zones que han patit conflictes armats. Experiència com a mediador, amb persones que sovint passen per moments difícils i a vegades tenen dificultats per controlar la ira, l’enuig o altres emocions intenses que dificulten una conversa.

Calendari

Dimarts, 12 de febrer del 2019, de les 18 a les 20.30 hores
Dimecres, 13 de febrer del 2019, de les 18 a les 20.30 hores
Dijous, 14 de febrer del 2019, de les 18 a les 20.30 hores

A qui va dirigit

Aquesta formació va dirigida a totes aquelles persones que en el curs de la seva feina hagin de fer front a persones enfadades o gestionar situacions comunicatives difícils, entre elles:

  • Professors que vulguin aprendre noves formes de gestionar la comunicació amb alumnes que tenen comportaments complicats
  • Professionals dedicats a l’atenció al públic
  • Professionals que hagin de gestionar situacions difícils amb els seus usuaris com infermers/es, personal d’atenció al client, policia, agents de circulació…

Programa

MÒDUL I: Comprendre les emocions

  • Anatomia d’una emoció
  • Autoconeixement i gestió de les emocions

MÒDUL II: L’escolta activa com a eina bàsica per redirigir situacions tenses

  • Discussió vs. diàleg
  • Els obstacles a una comunicació positiva eficaç
  • Característiques principals de la comunicació no violenta
  • Eines de comunicació no violenta per desescalar situacions tenses

Grups reduïts

El nombre màxim de participants és de 20,  ja que això permet que l’estudiant gaudeixi d’una atenció personalitzada.
En cas que hi hagi més de 20 preinscripcions se seleccionaran per ordre d’inscripció.
El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 12 inscripcions.

Certificació

Els estudiants que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Preinscripció i matrícula

Termini: 4 de febrer del 2019

Preu: L’import de la matrícula és de 100 euros. La Fundació Crèdit Andorrà finança el 20% d’aquesta quantitat, de manera que cada alumne ha de pagar el 80% restant del cost de la matrícula, és a dir 80 euros.

Els estudiants de formació reglada i el professorat de la Universitat d’Andorra tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.

Lloc: formulari de preinscripció

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
A 600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
Fax: +376 743 043
https://www.uda.ad