El VI Seminari de docència busca fórmules per a la millora de les tutories

Una trentena de docents de la Universitat d’Andorra (UdA) han participat aquest divendres 7 de febrer en la sisena edició del Seminari de docència universitària, que enguany s’ha centrat en la figura del tutor/tutora. La jornada ha estat conduïda pel doctor en Psicopedagogia i professor de la Universitat de Lleida Xavier Carrera, i s’ha fet en un format de taller pràctic en el qual s’han analitzat les actuacions tutorials que es porten a terme a l’UdA i les iniciatives de millora que s’hi poden aplicar.

El tret de sortida del seminari l’han donat el rector de l’UdA, Miquel Nicolau, i la coordinadora dels estudis de Ciències de l’educació, Alexandra Saz, que ha recordat que el model de tutories que porten a terme els docents ha d’estar en línia amb el nou model educatiu de la Universitat d’Andorra, de manera que el tutor sigui el màxim d’accessible per a l’estudiant i pugui fer-li de guia. De fet, el professor Xavier Carrera ha remarcat que en un model de formació basat en competències i molt pensat en la professionalització de l’estudiant, “el paper del professor, més que el d’expert, ha de ser el de dinamitzador de grups, d’acompanyant i de tutor”. A més, Carrera ha ressaltat que un dels avantatges que té la Universitat d’Andorra per les seves petites dimensions és que la figura del tutor pot ser de molta proximitat amb l’estudiant.

Al llarg del taller, els docents de l’UdA han analitzat les diferents tipologies de tutories que es porten a terme: l’acadèmica presencial d’una assignatura o mòdul, la general dels estudis, les d’estades, les de treball fi de bàtxelor, etc. A partir d’aquí, els participants han treballat de manera conjunta en el disseny d’un model comú útil per a totes les carreres i han dissenyat estratègies de millora en base al context actual dels docents, la seva experiència, i la detecció de necessitats, problemes i interessos.

Data de publicació: 7 de febrer del 2020