Taller sobre el Sistema de comunicació per intercanvi d’imatges (PECS). Nivell 1

 

Presentació

Els individus que no són verbals o tenen una parla reduïda necessiten un sistema de comunicació que puguin començar a utilitzar immediatament. El Sistema de comunicació d’intercanvi d’imatges (PECS) és conegut perquè és una pràctica basada en l’evidència i perquè quan s’implementa amb fidelitat funciona.

Utilitzant els principis de l’anàlisi del comportament aplicat, PECS comença per l’ensenyança de la petició espontània, passa a respondre a les preguntes, així com a fer comentaris sobre les coses de l’entorn. Un atractiu addicional d’aquest sistema per a nens en edat preescolar amb TEA (trastorn de l’espectre autista) és l’alt percentatge de nens que adquireixen la parla independent després de la introducció de PECS. Però mai és massa tard per iniciar aquest sistema; s’han aconseguit progressos excel·lents amb adults. També cal remarcar que tot i que inicialment el sistema PECS es va desenvolupar per a nens amb TEA, s’ha utilitzat amb èxit en una gran varietat d’estudiants de totes les edats que tenen diversos reptes cognitius, físics i de comunicació.

Objectius

Els participants aprendran a utilitzar les sis fases de PECS, que inclouen atributs a través de demostracions del ponent amb exemples de vídeo i oportunitats de jocs de rol. Els participants sortiran del curs amb els coneixements fonamentals per saber com utilitzar PECS amb persones amb TEA, persones amb discapacitats de comunicació i/o destreses de comunicació limitades.

A qui va dirigit

Aquest programa va dirigit a professionals que treballen amb nens amb TEA, persones amb discapacitats de comunicació i/o destreses de comunicació limitades. El programa també està obert a familiars i a estudiants que volen enfocar el seu futur professional en aquest àmbit.

Metodologia

Aquest programa combina l’exposició oral per part del ponent, amb demostracions en vídeo i jocs de rol.

La llengua vehicular de la docència és el català, però la llengua dels materials que s’utilitzaran és el castellà.

Programa i calendari

Divendres 8 de novembre, de les 18.00 a les 22.00 hores:

  • Introducció i diagrama
  • PECS i reforçants
  • Comunicació funcional
  • Espontaneïtat
  • 9 habilitats de comunicació
  • Conductes contextualment inapropiades
  • Generalització

Dissabte 9 de novembre, de les 9.00 a les 14.00 hores i de les 15.00 a les 19.30 hores:

  • Lliçons efectives. Tipus de lliçons
  • Estratègies d’ensenyança
  • Correcció d’errors
  • Enfocaments a la comunicació
  • Per on començo?
  • Fase I
  • Fase II
  • Fase IIIA
  • Estratègies alternatives
  • Avaluacions, preguntes i repàs
  • Fase IIIB
  • Fase IV
  • Atributs
  • Fase V
  • Fase VI
  • 9 habilitats de comunicació. Dir NO
  • Transició entre modalitats, estudis
  • Avaluacions

Ponent

Sonia Vilaltella Verdes

Llicenciada en Filologia. Logopeda. Psicòloga. Directora General de Pyramid Educational Consultants-Spain.

Grups reduïts

El nombre màxim de participants és de 40, ja que això permet que l’estudiant gaudeixi d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 40 preinscripcions se seleccionaran per ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 15 inscripcions.

Lloc

La formació es realitzarà a la Universitat d’Andorra

Certificació

Els estudiants que hagin assistit al 100% del programa obtindran un Certificat d’assistència.

Preinscripció i matrícula

Inscripcions i matrícula: fins al dia 6 de novembre del 2019

Lloc: Formulari d’inscripció 

Preu: 275 euros

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000 Fax: +376 743 043
Lloc: https://www.uda.ad