Image Alt
  /  Formacions   /  Formacions de curta durada   /  Aula d'Estiu   /  La percussió corporal com a recurs pedagògic – Mètode SSM

La percussió corporal com a recurs pedagògic – Mètode SSM

Presentació

Curs del programa Aula d’Estiu 2021.

La música forma part de la nostra vida diària, d’aquest teixit social cada vegada més complex i en procés de canvi permanent. El sistema educatiu, per tant, no pot estar tancat o aïllat a tot allò que passa al seu voltant, ha de posseir intrínsecament una flexibilitat que permeti orientar i proporcionar als seus alumnes els instruments per jutjar, analitzar i comprendre, per si mateixos, la realitat que ens envolta.

En aquest escenari, de tu a tu amb els alumnes, el professor té la música, el moviment, el joc, l’expressió corporal i la creativitat com a bases per un abordatge psicosocial d’un alt valor pedagògic.

Aquest mètode dóna molta importància a la improvisació, creativitat i al llenguatge rítmic expressat amb el nostre cos. És en aquesta experiència sensorial on es reforça tot el control, dissociació i coordinació corporal, tot el potencial estètic i pedagògic dels processos d’aprenentatge a partir del ritme i de la música, i tota la gestió emocional del treball físic i intel·lectual de les disciplines esportives i artístiques.

Objectius

  • Desenvolupar la creativitat, expressió corporal i sentit estètic a partir de seqüències, coreografies i jocs musicals.
  • Entendre el ritme com a recurs pedagògic i treballar la capacitat de concentració i atenció mitjançant la percussió corporal.
  • Potenciar diferents formes d’aprenentatge.
  • Assolir l’autoestima mitjançant l’autorealització, la planificació d’objectius i la participació en projectes col·lectius.
  • Potenciar les relacions interpersonals així com el desenvolupament intra-personal, la integració social i el reconeixement dels altres.

A qui va dirigit

El curs va dirigit a mestres, professors, estudiants de música, musicoterapeutes, així com qualsevol persona interessada en la matèria.

Metodologia

Per què SSM?

  • Senyalització: Les sessions d’aquesta metodologia són eminentment pràctiques i desenvolupades amb indicacions a temps real.
  • Seqüenciació: Tots els exercicis i activitats estan rigorosament sistematitzats. La seqüenciació en estructures constants i regulars, tant per l’aprenentatge, com en el seu resultat estètic final, és fonamental pel control, la planificació, l’execució i l’assoliment dels objectius musicals i extramusicals.
  • Música: L’objectiu general més important. És el llenguatge amb el qual ens expressarem, crearem i sentirem durant tot el procés d’aprenentatge o durant l’experiència lúdica.

La llengua vehicular del programa és el català.

Ponent

Santi Serratosa

Es va graduar en música a l’Aula de Música Moderna del Conservatori del Liceu, l’any 1999. Dos anys més tard va continuar els seus estudis superiors de bateria al Drummers Collective de Nova York. Després d’una etapa de formació amb diferents professors de bateria, recerca personal i altres estudis musicals, l’any 2011 obté el títol de Màster de Musicoteràpia per la UPF. Format en Pedagogia Sistèmica (Institut Gestalt, 2019).

Professor de bateria des de l’any 1994, actualment imparteix cursos i tallers de percussió corporal per tot el país, Europa, Brasil i Xile amb la seva pròpia metodologia (Mètode SSM). Professor de percussió corporal en els Tallers Musicals d’Avinyó, XLII Curs d’Estiu La Rítmica Jaques Dalcroze de l’escola de música Joan Llongueras, Dansàneu 2014, AEMCAT 2016 I 2017, forma part de l’equip de professors de música del Màster de Musicoteràpia de l’UB. Professor col·laborador del Postgrau de Musicoteràpia de la UdG, Postgrau d’Arts Escèniques de l’Institut del Teatre, Postgrau El Musical-Bellaterra: Música, Creativitat i Moviment, el curs RHYTHM4DAYS i formador en els cursos de formació continua de l’UVic.

Programa

  • Percussió corporal.
  • Expressió corporal i moviment.
  • Estratègies musico-terapèutiques.
  • La cançó com a suport tonal, estructural, rítmic i emocional.
  • Improvisació Sistematitzada SSM.
  • Tècniques d’aprenentatge d’imitació, pregunta/resposta i assaig/error.

Durada i calendari

El curs té una durada de 4 hores que es desenvoluparan a la Universitat d’Andorra en una sola sessió, d’acord amb el calendari següent:

  • Dimarts 22 de juny 2021: 9-13 h (4 h)

Certificació

Els estudiants que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Grups reduïts

El nombre màxim de participants és de 27, el que permet l’estudiant gaudir d’una atenció personalitzada (podria variar per temes Covid-19).

En cas que hi hagi més de 27 preinscripcions s’acceptaran per ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 8 inscripcions.

Preinscripció i matrícula

Termini: fins al 15 de juny de 2021

Preu: l’import de la matrícula és de 16 €

Formulari de preinscripció

 

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
euniversitaria@uda.ad

   Modalitat:

presencial

   Càrrega lectiva:

4 hores

   Idiomes:

català