Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Image Alt

Metodologia de recerca

  /    /  Metodologia de recerca

Presentació i objectius

La recerca bàsica i aplicada constitueix avui en dia un element fonamental per al desenvolupament de les empreses i organitzacions, tant en l’àmbit microeconòmic com en el seu vessant macroeconòmic.

Conscients d’aquest fet, la Universitat d’Andorra ofereix un curs dirigit a fomentar l’esperit i les tècniques bàsiques d’iniciació a la recerca, orientat a particulars, empreses i membres de la comunitat universitària.

Aquest curs va dirigit als titulats universitaris que tinguin vocació investigadora o necessitat d’iniciar una tasca de recerca científica. També està orientat als universitaris, amb titulació de segon cicle, que vulguin realitzar els estudis de doctorat.

Durada i calendari

El curs de Metodologia de recerca té una càrrega de 4 crèdits europeus repartits entre 1 crèdit presencial (12 hores de sessions presencials) i 3 crèdits virtuals.

Programa acadèmic

  • La recerca com a input per al desenvolupament social i econòmic
  • Recerca bàsica i aplicada
  • La tesi doctoral com a fil conductor de la iniciació a la recerca universitària
  • El projecte de tesi
  • Com utilitzar les eines que ajuden a fer un article. La xarxa i els reference managers
  • Criteris de classificació de qualitat de revistes científiques
  • Cercadors de bibliografia científica: ISI, SCOPUS…
  • Fases de la recerca d’informació
  • Fonts d’informació de producció científica
  • Com es fa una recerca bibliogràfica
  • Com escriure un article científic
  • Com fer una presentació oral
  • Recomanacions per publicar literatura científica
  • Difusió de la recerca a les xarxes socials i creació de xarxa acadèmica

Responsable acadèmica

Procés d’avaluació

L’avaluació serà un procés continuat en què es valorarà: a) un escrit o presentació sobre l’estat de l’art actual d’alguna àrea de recerca o del plantejament d’una recerca; b) la redacció o esbós fonamentat d’un article de recerca preparat per ser publicat en una revista indexada, i c) la confecció del perfil acadèmic dels estudiants a les xarxes socials. Aquestes tres aportacions tindran un pes d’un 70% de l’avaluació. El 30% restant correspondrà a l’assistència al curs.

 

Aquesta pàgina conté una informació genèrica sobre la formació. Per saber si s’ofereix actualment, consulteu la responsable acadèmica.