Image Alt
  /  Formacions   /  Formacions de curta durada   /  UdA Webinars

UdA Webinars

La Universitat d’Andorra (UdA) ha programat diversos seminaris virtuals, coneguts com a webinars, que tindran lloc entre els mesos d’abril i maig, sobre qüestions d’interès per a la ciutadania durant el confinament arran de la crisi sanitària de la Covid-19 en l’àmbit de la salut i l’educació.

 

Webinar

Data

Hora

Professorat

Consells per fer un bon vídeo educatiu

17/04

11.00 h-12.30 h

Carles Porté

Empoderament i resiliència en temps de crisi

22/04

11.00 h-12.30 h

Núria Prenafeta

Cuidar la salut mental en el repte del confinament

24/04

11.00 h-12.30 h

Meritxell Camp

Una oportunitat per estimular la creativitat

28/04

11.00 h-12.30 h

Meritxell Cano

Mindfulness i altres tècniques senzilles de benestar emocional

30/04

11.00 h-12.30 h

Núria Prenafeta

Consells nutricionals per afrontar millor la situació d’estrès

04/05

11.00 h-12.30 h

Alba Reguant

En temps de confinament…, una mirada a les intel·ligències múltiples

07/05

11.00 h-12.30 h

Meritxell Cano

Una oportunitat per estimular la creativitat (2a edició)

11/05

17.00 h-18.30 h

Meritxell Cano

Gestió de les emocions en temps de crisi

12/05

17.00 h-18.30 h

Rafel Bisquerra

Prevenció de l’assetjament escolar (bullying)

18/05

17.00 h-18.30 h

Rafel Bisquerra

Introducció a l’Enterprise Risk Management (ERM)

20/05

17.00 h-18.30 h

Ivan López

Imaginació, creativitat i innovació. Design thinking per a la innovació social

26/05

17.00 h-18.30 h

Cristina Puigcercós

 

Els Webinars de la Universitat d’Andorra són gratuïts. Cal registrar-se a través de l’enllaç de cadascun dels cursos, en un termini que finalitza 5 dies naturals abans de la data del curs. Les places són limitades a 50, en cas que hi hagi més de 50 preinscripcions, s’acceptaran per ordre d’inscripció.

Inscripció

Pel que fa als webinars programats a partir de l’11 de maig, el termini d’inscripció finalitza 2 dies naturals abans de la data del curs, i les places són limitades a 100. En cas que hi hagi més de 100 preinscripcions, s’acceptaran per ordre d’inscripció.

Lloc

Els Webinars s’impartiran a la plataforma OpenMeetings.  Per accedir-hi cal utilitzar el navegador Google Chrome o Mozilla Firefox i anar a: https://oms.uda.ad. Caldrà indentificar-se amb el nom d’usuari i la contrasenya que els inscrits rebran per correu. Un cop a dins caldrà entrar a la sala de “webinars”.

Els webinars programats a partir de l’11 de maig s’impartiran a la plataforma Zoom. Caldrà utilitzar el navegador Google Chrome o Mozilla Firefox, i els inscrits rebran un correu amb l’enllaç i la contrasenya per accedir-hi.

Programa:

Consells per fer un bon vídeo educatiu

17 abril: 11-12.30h

A la xarxa existeixen diverses eines i recursos que permeten crear vídeos. Tot i això, és important tenir en compte algunes consideracions per tal de poder elaborar un vídeo educatiu. Definir la finalitat del vídeo, escollir el tipus de vídeo, triar una eina adequada, … són aspectes fonamentals per poder obtenir un bon resultat final.

Professor: Carles Porté

Carles Porté. (Titulació: Màster en Educació i TIC. Àrea de coneixement: Competència digital). Professor col·laborador de la Universitat d’Andorra (UdA) i de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) en l’àmbit de l’ús i aplicació de les TIC.

Empoderament i resiliència en temps de crisi

22 abril: 11-12.30h

Estem vivint una experiència col·lectiva complexa, on la incertesa és l´única certesa. Probablement poc podem influir en canviar el context actual, però sí que tenim el poder de decidir com volem que ens afecti. Aquest taller és una proposta orientada a enfortir l’autolideratge, tenir un impacte positiu en l’entorn i fomentar la proactivitat. pràctic on les persones assistents podran:

  1. Comprendre la interelació entre pensament, cos i emocions, i l’impacte que té en el nostre benestar.
  2. Conèixer com funciona el cercle de preocupació i el cercle d’influència per a augmentar l’empoderament personal.
  3. Practicar i aplicar tècniques senzilles per augmentar la resiliència individual.
Professora: Núria Prenafeta

Formadora, consultora i coach personal, executiva i organitzacional, PCC per la International Coach Federation. Màster en psicoteràpia i hipnosi ericksoniana, experta en PNL, Mindfulness i Entrenament Mental. Treballa com a facilitadora de processos de canvi a Andorra i Espanya.

Cuidar la salut mental en el repte del confinament

24 abril: 11-12.30h

Algunes recomanacions per a nens, joves, adults i ancians a tenir en compte en aquesta situació d’excepcionalitat tan incerta i complicada.

Professora: Meritxell Camp

Professora col·laboradora de la Universitat d’Andorra. Psicòloga clínica i forense especialista en teràpia familiar.

Una oportunitat per estimular la creativitat 

28 abril: 11-12.30h

La creativitat és la principal eina amb la que comptem els éssers humans per resoldre problemes i per aprendre, sobretot en situacions noves i canviants com les que estem vivint. Ens ajuda a trobar solucions en el nostre dia a dia i esdevé una habilitat cognitiva imprescindible per infants i adults. No obstant, no sempre li donem el valor que hauria de tenir i sovint l’entorn la inhibeix més que no pas fomentar-la. En el curs veurem què és la creativitat, com pot manifestar-se de moltes maneres i què podem fer per estimular-la.

Professora: Meritxell Cano

Doctora en psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora a la U-Manresa (Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya) i en Cursos d’Especialització i Màsters organitzats a la Universitat de Deusto (Bilbao), Universitat d’Andorra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de Lleida. Formadora de formadors i assessora per a la implantació de noves metodologies docents.

Mindfulness i altres tècniques senzilles de benestar emocional

30 abril: 11-12.30h

El Mindfulness basat en hipnosi i el treball corporal conscient ajuden a redissenyar una experiència emocional positiva. Aquest taller és totalment pràctic. Els objectius d’aquest taller són:

  1. Conèixer els principis i beneficis del Mindfulness sobre estats d’estrès físic, emocional i mental. Treballar sobre el cos i la ment per a una experiència emocional plena.
  2. Experiències guiades de Mindfulness en viu.
  3. Exercicis corporals de benestar integral (físic, mental i emocional).
Professora: Núria Prenafeta

Formadora, consultora i coach personal, executiva i organitzacional, PCC per la International Coach Federation. Màster en psicoteràpia i hipnosi ericksoniana, experta en PNL, Mindfulness i Entrenament Mental. Treballa com a facilitadora de processos de canvi a Andorra i Espanya.

Recomanacions

Es recomana estar-hi present amb roba molt còmoda, que faciliti els moviments. I estar aïllat de possibles distraccions (altres persones, mòbils, etc.). És útil estar amb cascos o auriculars, per estar més presents. En acabar, qui ho desitgi rebrà una gravació d’una sessió de relaxació de mindfulness basada en hipnosi, com a material complementari.

Consells nutricionals per afrontar millor la situació d’estrès

4 de maig: 11-12.30h

L’alimentació forma part del nostre estil de vida, ara i sempre. Aquest taller pretén donar consells sobre com alimentar-nos de forma saludable durant la situació de confinament però també com a estil de vida saludable per a mantenir-lo sempre. El taller s’organitzarà amb una presentació de recomanacions generals i una part pràctica per a cuinar plats i snacks saludables i divertits per a tots la família!

Professora: Alba Reguant

Llicenciada en farmàcia i diplomada en Nutrició Humana i Dietètica i especialitzada en nutrició esportiva, sostenibilitat ambiental i educació nutricional. Professora col·laboradora de la UdA, la Universitat de Vic i la Universitat de Blanquerna, d’experiència en classes i sessions educatives en l’àmbit universitari però també en la població en general. Fa més de 12 anys que practica la consultoria de la  nutrició i la dietètica a Andorra. A nivell personal, és una amant de l’horticultura i la cuina de temporada i proximitat.

En temps de confinament …, una mirada a les intel·ligències múltiples

07 maig: 11-12.30h

En les últimes dècades la intel·ligència ha passat d’entendre’s estàtica i única a dinàmica i múltiple. Hem passat de centrar-nos en una visió quantitativa de la intel·ligència, fortament vinculada al concepte de Quocient Intel·lectual, a entendre que les persones tenim perfils intel·lectuals únics configurats per diverses intel·ligències algunes d’elles més desenvolupades i d’altres no tant. Sota aquesta perspectiva, entenem una educació que va molt més enllà de les matèries clàssiques i que contempla que l’ensenyament i aprenentatge es produeix al llarg de totes les experiències viscudes i no només a les aules. La situació que estem vivint esdevé una oportunitat per realçar algunes de les intel·ligències que en el dia a dia acadèmic potser no contemplem tant. El confinament ens ha de permetre mirar als nostres fills i alumnes amb una mirada múltiple, per descobrir, i donar valor, a les seves fortaleses. En la xerrada veurem quines són les intel·ligències múltiples, com podem reconèixer-les i optimitzar-les i com poden ajudar-nos a fer créixer els nostres fills i alumne.

Professora: Meritxell Cano

Doctora en psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora a la U-Manresa (Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya) i en Cursos d’Especialització i Màsters organitzats a la Universitat de Deusto (Bilbao), Universitat d’Andorra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de Lleida. Formadora de formadors i assessora per a la implantació de noves metodologies docents.

Una oportunitat per estimular la creativitat (2a edició)

11 maig: 17.00h-18.30h

La creativitat és la principal eina amb la que comptem els éssers humans per resoldre problemes i per aprendre, sobretot en situacions noves i canviants com les que estem vivint. Ens ajuda a trobar solucions en el nostre dia a dia i esdevé una habilitat cognitiva imprescindible per infants i adults. No obstant, no sempre li donem el valor que hauria de tenir i sovint l’entorn la inhibeix més que no pas fomentar-la. En el curs veurem què és la creativitat, com pot manifestar-se de moltes maneres i què podem fer per estimular-la.

Professora: Meritxell Cano

Doctora en psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora a la U-Manresa (Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya) i en Cursos d’Especialització i Màsters organitzats a la Universitat de Deusto (Bilbao), Universitat d’Andorra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de Lleida. Formadora de formadors i assessora per a la implantació de noves metodologies docents

Gestió de les emocions en temps de crisi

12 maig: 17.00h-18.30h

Les emocions tenen la funció d’ajudar-nos a adaptar-nos a l’entorn. Des del punt de vista biològic i evolucionista, els éssers vius has viscut en un entorn caracteritzat per la llei de la jungla. Afortunadament hi ha la voluntat de que aquest entorn sigui superat en les relacions entre les persones humanes. Això ens porta la necessitat de gestionar les emocions de forma apropiada. Aquest pot ser un dels grans reptes del XXI, on el desenvolupament de competències emocionals és un dels objectius. En aquesta activitat formativa es donaran propostes pràctiques per la gestió de les emocions en temps de crisi.

Professor: Rafel Bisquerra

President de la RIEEB (Red Internacional de Educación Emocional y Bienestar); catedràtic de la Universitat de Barcelona; autor de diversos llibres sobre educació emocional.

Prevenció de l’assetjament escolar (bullying)

18 maig: 17.00h-18.30h

En aquesta activitat formativa es donaran propostes pràctiques per la gestió de les emocions en temps de crisi. Analitzar l’assetjament escolar com un problema present a les aules i en la societat per prendre consciència de la importància i necessitat d’implantar mesures eficients de prevenció. Identificar els agents principals implicats en un procés d’assetjament escolar per tal d’abordar la prevenció des d’una perspectiva sistèmica que inclogui a tots els elements necessaris. Identificar les competències emocionals com un aspecte important en la prevenció de l’assetjament escolar. Desenvolupar estratègies i activitats per a la prevenció de l’assetjament escolar de cara a la seva aplicació en els centres educatius i a l’aula.

Professor: Rafel Bisquerra

President de la RIEEB (Red Internacional de Educación Emocional y Bienestar); catedràtic de la Universitat de Barcelona; autor de diversos llibres sobre educació emocional.

Introducció a l’Enterprise Risk Management (ERM)

20 maig: 17.00h-18.30h

La finalitat de la gestió de riscos és el de permetre als gestors de qualsevol empresa entendre les debilitats o deficiències que pugui tenir la mateixa per tal de poder actuar prenent decisions.

La metodologia de gestió de riscos integrals per empreses denominada ERM (Enterprise Risk Management) s’utilitza als Estats Units d’Amèrica en empreses institucions de qualsevol mida i permet conèixer les seves debilitats de manera pragmàtica.

L’objectiu d’aquesta sessió és el de tenir coneixement d’aquesta metodologia amb un enfoc pràctic.

Professor: Ivan López

Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Rovira i Virgili, compta amb més de 19 anys d’experiència en els sector bancari, 9 d’ells als Estats Units d’Amèrica, com a vicepresident sènior d’una entitat financera internacional. Ha estat professor a la Florida International University (FIU). Actualment sots director general d’Andbank.

Imaginació, creativitat i innovació. Design thinking per a la innovació social

26 maig: 17.00h-18.30h

Ara més que mai necessitem la imaginació per crear noves oportunitats i dissenyar el nostre futur.  Estem vivint temps anomenats VUCA incerts, volàtils, complexos i ambigús  on el concepte “business as usual” ja ha caducat, i ens hem de reinventar.

L’objectiu del webinar és explicar com ens podem adaptar a aquesta situació disruptiva de la COVID-19 i explorar noves possibilitats, a nivell individual, de comunitat i globalment.

Professora: Cristina Puigcercós

Actitud creativa, experiència en gestió d’equips multidisciplinaris, en el sector de l’entreteniment, de la propietat Intel·lectual i tecnològic.

  • Certificat en Design Thinking, 2020, Design thinking Academy. Amsterdam
  • Creative Leadership program. 2019. Design thinking academy. Amsterdam
  • Prince 2 practitioner. 2019. Axelos. Gestió de projectes

Més informació:

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: (+376) 743 000
Fax: (+376) 743 043
A/e: euniversitaria@uda.ad