/  Notícies   /  La xarxa NUSCT s’amplia amb tres noves incorporacions

La xarxa NUSCT s’amplia amb tres noves incorporacions

 

La xarxa d’universitats de petits països i territoris (Network of Universities of Small Countries and Territories, NUSCT), compta des d’aquest mes de febrer amb tres nous membres: la Universitat d’Akureyri (Islàndia), la Universitat de Nicòsia (Xipre) i la Universitat Mediterrània de Podgorica (Montenegro). Amb aquestes tres incorporacions, ja són 11 les institucions d’ensenyament superior, de 10 països o territoris diferents, que formen part de l’entitat (Andorra, Gibraltar, Groenlàndia, Illes Fèroe, Islàndia, Liechtenstein, Malta, Montenegro, San Marino i Xipre).

La decisió s’ha pres per unanimitat de tots els rectors de les universitats membres, i respon a la voluntat de la NUSCT d’aconseguir una representació nacional i territorial europea plenament inclusiva.

La Universitat d’Akureyri (Háskólinn á Akureyri) és una institució pública d’ensenyament superior establerta el 1987 i situada a la capital del nord d’Islàndia. Ofereix ensenyament presencial i virtual tant en islandès com en anglès i compta amb 2.500 estudiants.

De la seva banda, la Universitat de Nicòsia (Πανεπιστήμιο Λευκωσίασ), la primera universitat privada en formar part de la xarxa NUSCT, és la universitat més gran de Xipre quant a nombre de matriculats, amb més de 14.000 estudiants provinents de 100 països.

Finalment, a mitjans de febrer també s’ha incorporat a la xarxa una segona universitat privada, la Universitat Mediterrània de Podgorica (Univerzitet Mediteran), la segona institució d’ensenyament superior de Montenegro que entra a formar part de la NUSCT. És la primera universitat privada d’aquest país i compta amb uns 1.100 estudiants matriculats. Ofereix titulacions en els àmbits de turisme, gestió hotelera, tecnologies de la informació, economia i negocis, arts visuals, dret i llengües estrangeres.

La xarxa NUSCT, impulsada i liderada per la Universitat d’Andorra, va néixer l’any 2018 amb l’objectiu que les institucions de petits països i territoris europeus poguessin fer front comú als fòrums internacionals d’ensenyament superior, intercanviar bones pràctiques, aprofundir en les oportunitats de col·laboració acadèmica i de recerca, compartir estratègies, i ampliar la oferta de mobilitat dels estudiants ,  personal docent,  tècnic i de gestió dels seus membres.

Data de publicació: 3 de febrer de 2021
Darrera actualització: 16 de febrer de 2021