Image Alt

Servei de Correu

  /    /  Servei de Correu

Tots els membres de la Universitat d’Andorra tenen accés al servidor de correu electrònic amb el nom d’usuari i contrasenya que se’ls facilita en el moment de la matriculació.

Els estudiants de la Universitat compten amb una bústia de 500 MB (comptant totes les carpetes, inclosa la Paperera) i la mida dels missatges enviats no pot superar els 30 MB.

L’accés al correu es pot realitzar de les següents maneres:

  • Mitjançant qualsevol navegador i accedint a l’adreça: https://mail.uda.ad
  • Mitjançant qualsevol client de correu, com ara Mozilla Thunderbird, Apple Mail o Microsoft Outlook. En aquest cas es pot accedir mitjançant els protocols POP3 o IMAP. La configuració en aquest cas és la següent:
    • Servidor d’entrada IMAP: imap.uda.ad
    • Servidor d’entrada POP: pop.uda.ad
    • Servidor de sortida: smtp.uda.ad
    • Nom d’usuari: el vostre nom d’usuari de la Universitat d’Andorra
    • Contrasenya: la vostra contrasenya
    • Important: el servidor de sortida requereix autenticació, utilitzant el mateix nom d’usuari i contrasenya que el servidor d’entrada.
  • Finalment, es pot accedir al correu utilitzant les variants segures de POP3 i IMAP, POP3S i IMAPS. Es recomana l’accés segur a les bústies en tots els casos.

Segons la política actual de la Universitat es permet l’accés a les vostres bústies indefinidament, fins i tot després de la finalització dels vostres estudis. Si es detecta que des d’una bústia interna s’envien missatges SPAM es procedirà a deshabilitar el compte associat.

Periòdicament s’eliminaran els missatges no llegits rebuts 180 dies abans del procés de neteja de la Bústia d’entrada. La resta de bústies i els missatges llegits no es modificaran.

 

Redirecció del correu a una bústia externa:

Per redirigir el correu de la Universitat d’Andorra a una bústia externa s’ha de crear una regla a la interfície web. Els passos són els següents:

  • Accedir al correu mitjançant l’adreça https://mail.uda.ad
  • Accedir a l’apartat de Configuració a la barra esquerra.
  • En la primera columna escollir Filtres.
  • A la part superior de la columna de la dreta prémer el símbol ‘+’ per crear una regla nova.
  • Apareixeran les opcions d’aquesta nova regla.
  • A continuació s’ha de realitzar el següent:
    • Nom del filtre: Emplenar amb un nom descriptiu del filtre. És tracta d’un camp lliure.
    • Seleccionar Tots els missatges en l’abast.
    • A la part d’Accions escollir l’opció Redirigeix el missatge cap a.
    • Introduir l’adreça on redirigir els missatges.
    • Desar el filtre prement sobre el botó Desa.
  • En aquest punt ja podeu tancar la vostra sessió.

A partir d’aquest moment tots els missatges rebuts a la vostra bústia de correu de la Universitat s’enviaran a l’adreça de correu especificada. No se’n desarà còpia als servidors de la Universitat.