Image Alt

Aula d’Estiu

  /    /  Aula d’Estiu

L’Aula d’Estiu és el programa de cursos d’estiu de la Universitat d’Andorra (UdA), que té com a objectiu contribuir en la formació de l’equip humà de la Universitat i els professionals del país, així com innovar en els models d’ensenyament en els àmbits tecnològic, científic i humanístic.

L’Aula d’Estiu s’organitza al voltant de diverses temàtiques, que poden ser transversals, d’interès per a qualsevol professional, específiques de l’àmbit docent o de recerca, o específiques d’àrees concretes del coneixement. Els programes de formació es dirigeixen principalment als professionals de l’ensenyament, als estudiants universitaris, al personal universitari i al públic en general.

Un altre dels trets característics de la Universitat d’Andorra, com a universitat pública del país, és la seva obertura a la societat. En aquest sentit, els programes de l’Aula d’Estiu s’obren als professionals d’aquí i d’arreu que estiguin interessats en la matèria.

Els programes són tots presencials i es lliura un certificat d’assistència per a cada curs a les persones que assisteixin al 80% de les sessions. L’assistència també està acreditada per la Universitat d’Andorra amb crèdits europeus de lliure elecció, en proporció amb la durada de cada formació.

Programa de l’Aula d’Estiu 2022:

  • Llengua i cultura indonèsies (10 de juny de 2022, 2 hores, en francès. Ponent: Warsito Warsito). Per commemorar el 25è aniversari de les relacions bilaterals entre Indonèsia i Andorra, s’organitza aquest curs per descobrir Indonèsia a través de la seva llengua i la seva cultura. ANUL·LAT
  • Eines pràctiques per a la gestió emocional dels adolescents amb activitats a la natura (13 i 14 de juny de 2022, 8 hores. Ponent: Cristina Gutiérrez Lestón). Curs pràctic per entendre l’enorme influència de les emocions en el comportament de les persones, i en especial, en l’actitud dels adolescents. La meitat del curs serà a la natura, amb activitats lúdiques i un cavall de doma natural, que facilitaran la interiorització dels aprenentatges.
  • Dificultats d’aprenentatge: com podem intervenir com a docents a l’aula? (15 de juny de 2022, 2 hores. Ponent: Mercè Casals Solé). Formació que aporta coneixements pràctics i teòrics als professionals de l’educació sobre les dificultats de l’aprenentatge més comuns (dislèxia, TDA/H i TEA en grau lleu), per tal de poder donar resposta a la gran diversitat d’alumnat present a les aules.
  • Descobrim la cultura xinesa (17 de juny de 2022, 4 hores, en castellà. Ponents: Peihua Li, Minkang Zhou, Marta Andia Maldonado, Situ Dongqi) En col·laboració amb la Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB), aquest curs farà una passejada pels principals aspectes de la Xina, així com a l’experiència de la cultura xinesa i la seva llengua, per entendre, sentir i experimentar aquest país remot, antic i alhora modern.
  • L’accessibilitat de l’art al Museu Carmen Thyssen d’Andorra (22 de juny de 2022, 4 hores. Ponent: Txell Díaz Sànchez) El curs consisteix en una visita guiada a la sala d’exposicions del Museu Carmen Thyssen Andorra per conèixer la mostra actual “Made in Paris“, alhora que es descobriran les eines interpretatives que s’utilitzen per apropar l’art al visitant. A continuació, es duran a terme un total de vuit exercicis pràctics en els que es plantejarà als participants diverses dinàmiques, situacions i jocs que hauran de resoldre.
  • Metavers: respostes al nou paradigma social, econòmic, laboral i educatiu (4 i 5 de juliol de 2022, 8 hores. Ponents: Xavier Delgado López i Hèctor Labarta Brustenga) El metavers transformarà la forma en què les persones compren, accedeixen als mitjans, juguen, s’emocionen i interactuen. La formació vol aprofundir sobre què suposa aquesta nova indústria tecnològica i oferir els coneixements necessaris per poder tenir una visió global d’aquesta nova realitat i com fer front a les adaptacions que aquest canvi de paradigma exigeix.