Image Alt

Avaluacions internes i anàlisi de dades

  /    /  Avaluacions internes i anàlisi de dades

Des de l’inici de la seva activitat, el Consell de la qualitat ha realitzat avaluacions internes de qualitat de les formacions que s’ofereixen a la Universitat. En finalitzar aquestes avaluacions, s’elaboren els informes d’autoavaluació corresponents, en els quals s’hi destaquen les fortaleses, les debilitats i les propostes de millora de cada titulació.

En aquesta línia, un dels reptes principals del Consell de la qualitat és garantir el bon funcionament de l’oferta formativa de la Universitat. I amb l’objectiu d’aconseguir la renovació de les diferents titulacions per part de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), el Consell de la qualitat coordina tots els procediments interns que es necessiten per fer front a les diferents avaluacions externes i per poder assolir les renovacions de les titulacions. El Consell de la qualitat també promou la implementació de les accions de millora sol·licitades per l’AQUA.

En el procés de renovació de l’acreditació dels plans d’estudis, la Universitat d’Andorra ha elaborat un autoinforme per a cadascuna de les titulacions de les quals s’ha sol·licitat la renovació fins al moment:

A partir de l’informe d’avaluació per renovar l’acreditació de les titulacions emès per l’AQUA, després d’haver realitzat l’avaluació externa de les titulacions que s’han de renovar, la Universitat realitza les propostes de millora sol·licitades per l’Agència i les recull en un informe final de seguiment per a l’acreditació de la renovació. Fins al moment s’han elaborat els informes finals de seguiment per a la renovació de les formacions abans esmentades:

Tot i que el seguiment del programa de Doctorat de la Universitat el realitza la Comissió de recerca i de doctorat, durant el curs 2012-2013, i amb l’objectiu de completar aquest seguiment, el Consell de la qualitat ha realitzat l’avaluació de qualitat del programa de Doctorat.

Així mateix, el Consell de la qualitat ha seguit el procediment d’implementació del Pla d’acció multilingüe definit pel Grup de recerca en llengües de la Universitat, per impulsar la llengua anglesa com a llengua vehicular en algunes de les assignatures dels bàtxelors que s’ofereixen a la Universitat d’Andorra.

A l’inici de cada curs acadèmic, el Consell de la qualitat també analitza les dades sobre la procedència dels estudiants de les diferents formacions reglades, segons el centre d’origen, el país dels estudis, el sistema educatiu i la titulació d’accés.

Satisfacció dels titulats

I, en finalitzar cada curs acadèmic, el Consell de la qualitat sol·licita als titulats universitaris que responguin un qüestionari per analitzar la seva satisfacció, tant amb els estudis finalitzats, com amb la Universitat en general.

Fins al moment, es disposa dels informes dels cursos acadèmics següents:

Una de les primeres activitats que el Consell de la qualitat ha desenvolupat de forma regular a la Universitat d’Andorra, des de l’inici de les seves tasques, ha estat l’avaluació regular de la qualitat docent, tant en l’activitat del professorat com en el contingut de les assignatures que s’hi imparteixen.

Aquesta avaluació es realitza a través de les enquestes anònimes que responen tots els estudiants de la Universitat en finalitzar cada semestre docent. Segons es desprèn d’aquestes enquestes, el estudiants valoren amb un notable de mitjana, tant la qualitat del professorat com la qualitat de les assignatures impartides, des de la implantació de forma regular d’aquesta avaluació.

Així mateix, i en relació amb les avaluacions de la qualitat docent, des del Consell de la qualitat es milloren de forma continuada les tasques del professorat que s’inclouen en tots els contractes laborals del personal docent.

I sobre la base del document anterior, s’ha treballat en l’elaboració d’altres guies per determinar una sèrie d’indicadors que des de la Universitat d’Andorra es tenen en compte a l’hora d’avaluar l’activitat del professorat, amb l’objectiu de complementar l’avaluació de la qualitat docent que es realitza a través de les enquestes anònimes que responen tots els estudiants de la Universitat en finalitzar cada semestre docent.

També amb l’objectiu de promoure la cultura de la qualitat i de garantir la millora continuada, s’ha realitzat l’avaluació dels serveis de la Universitat d’Andorra, mitjançant enquestes que responen de manera individual i anònima tots els usuaris d’aquets serveis, és a dir, tant el personal, com els estudiants. En línia amb l’avaluació de la qualitat docent, els usuaris dels serveis de la Universitat valoren aquests serveis amb una qualificació mitjana de notable. Es poden consultar els resultats de les avaluacions realitzades durant els cursos següents:

Amb l’objectiu de promoure la millora de les competències del personal de la Universitat i tal com es desprèn de les avaluacions descrites anteriorment, una de les línies prioritàries de gestió de la Universitat és l’avaluació del personal. És per aquest motiu que el Consell de la qualitat també ha dedicat part de la seva activitat a la millora del model de carrera professional del personal de la Universitat.

L’objectiu del Consell de la qualitat és disposar d’un model de carrera professional dinàmic, funcional i motivador, que avaluï la docència, la recerca i la gestió per al personal docent, així com la gestió i l’excel·lència en el lloc de treball, per al personal d’administració i tècnic.

Per dur a terme les avaluacions del personal de la Universitat, que es realitzen cada dos cursos acadèmics, el Consell de la qualitat ha constituït una Comissió d’avaluació amb la participació del rector, gerència, direccions dels centres, cap de l’Escola Internacional de Doctorat i responsable del Consell de la qualitat.