Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Image Alt

Guies i procediments

  /    /  Guies i procediments

El Consell de la Qualitat, en la seva tasca per garantir la millora contínua a la Universitat d’Andorra, des de l’inici de les seves activitats ha treballat en la millora de diferents processos de docència i administratius. Una de les principals actuacions en aquest sentit ha estat l’homogeneïtzació de diferents formularis, com per exemple l’estructura dels plans docents de totes les assignatures que s’hi imparteixen, i la seva posterior publicació al web de la Universitat o les plantilles dels enunciats dels exàmens i altres activitats d’avaluació.

En relació amb el web de la Universitat, el Consell de la Qualitat treballa per a la millora de la transparència universitària.

Amb l’objectiu de facilitar el màxim d’informació d’utilitat pràctica sobre la Universitat d’Andorra, el Consell de la Qualitat també ha elaborat la Guia de l’estudiant que es troba disponible al web de la Universitat, els continguts de la qual s’actualitzen en finalitzar cada curs acadèmic per part del mateix Consell de la Qualitat. La Guia de l’estudiant inclou l’oferta de la formació de la Universitat d’Andorra, informació acadèmica de tota mena, un recull de la normativa universitària vigent i una descripció dels diversos serveis de la Universitat, entre d’altres.

El Consell de la qualitat també ha desenvolupat una guia per al desenvolupament de l’avaluació dels aprenentatges a través de les competències a tota la formació reglada que s’ofereix a la Universitat. Concretament, ha treballat en la definició de les competències transversals dels Decrets de títol de les diferents formacions, que la Universitat d’Andorra ha classificat en les Competències UdA i que es promouen molt especialment.

A partir de la recomanació del procediment per a l’elaboració dels plans d’estudis de la Universitat d’Andorra (elaborat pel mateix Consell de la Qualitat), ha participat en la creació dels plans d’estudis de tota la formació reglada de la Universitat i que es poden consultar al web.

Més recentment, des del Consell de la Qualitat s’ha treballat en la millora de l’atenció a l’estudiant. Una de les accions desenvolupades en aquesta línia ha estat la creació de la figura del professor mentor per poder millorar l’atenció personalitzada i l’acompanyament dels estudiants de les diferents formacions reglades. Des del Consell de la Qualitat també s’ha elaborat un recull de preguntes freqüents per donar informació d’utilitat pràctica, tant als estudiants actuals com als estudiants futurs.

Altres procediments que s’han millorat han estat el procediment d’avaluacions d’estudis previs, el procediment de revisió d’activitats avaluables, el procediment de gestió dels resultats de les enquestes d’avaluació de la qualitat docent o el seguiment intern de les titulacions, així com diversos procediments de la gestió acadèmica de la Universitat.

Tal com s’indica en aquest darrer procediment, en finalitzar cada curs acadèmic es recullen les dades i la informació necessària per elaborar un informe del funcionament de les titulacions de formació reglada, seguint els estàndards i directrius per a l’assegurament de la qualitat definits a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).