Requisits
Per participar en un programa de mobilitat internacional cal:
- Ser estudiant d’una formació reglada de la Universitat d’Andorra.
- Tenir com a mínim 30 crèdits europeus aprovats en el programa de formació reglada que estigui cursant a l’UdA.
- Complir amb la normativa de la universitat de destí.
- Matricular-se a l’UdA d’un mínim de 24 crèdits europeus durant el semestre de mobilitat.
És responsabilitat de l’estudiant consultar els requisits d’accés a les universitats de destí. Cal tenir en compte que, segons la universitat, els criteris d’admissió poden canviar. Es recomana verificar, molt especialment, el nivell de llengües requerit.
Passos a seguir per inscriure’s a un programa de mobilitat internacional:
1. Consultar, juntament amb la coordinació d’estudis, les universitats amb les quals l’UdA té conveni per triar la universitat de destí i informar-se dels requisits d’accés.
2. Emplenar el formulari de mobilitat per a estudiants sortints.
3. Especificar en el formulari si es vol sol·licitar l’ajut a la mobilitat. Més informació
4. Escriure una carta de motivació.
5. Validar la sol·licitud amb la coordinació d’estudis.
6. Fer el pagament de la taxa de mobilitat a través de Gestió acadèmica, seleccionant el tràmit 100020 – Dipòsit de mobilitat. (Taxa reemborsable excepte si l’estudiant renuncia a la mobilitat sense motiu justificat).
7. Sol·licitar a la Junta Acadèmica de l’UdA l’equivalència en crèdits europeus, en cas que la universitat de destí no mesuri la càrrega horària en ECTS.
8. Enviar el formulari, la carta de motivació i el justificant de pagament al Servei de Programes Internacionals (international@uda.ad).
9. Un cop s’hagi acceptat la sol·licitud de mobilitat (l’estudiant hagi rebut la carta d’acceptació de la universitat de destí), tramitar la matrícula, amb l’ajuda de la coordinació d’estudis:
-
- La matrícula de la universitat de destí s’ha de fer a l’UdA. El preu de la matrícula que abonarà l’estudiant correspondrà al preu del crèdit de l’UdA.
10. Un cop acceptada la matrícula, cal preparar:
- Documentació requerida per la universitat de destí
- Visat del país de destí (si escau)
- Assegurança mèdica internacional (si escau)
- Permís de residència i cerca d’allotjament
Documents relacionats: