Tesi doctoral sobre l’ús de les tauletes tàctils en l’aprenentatge de l’anglès
La Universitat d’Andorra (UdA) ha acollit aquest divendres 8 d’abril la lectura de la tesi doctoral titulada “Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system”, defensada per Ferran Costa i dirigida per Elisabet Arnó i Guzman Mancho.
L’objectiu de la recerca ha estat estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús de les tauletes tàctils iPad a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels dispositius iPad a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Ferran Costa és llicenciat en Relacions internacionals, té un màster de Lingüística aplicada i un postgrau en Gestió de petites i mitjanes empreses. Des del 2014 forma part del Grup de recerca en Llengües de la Universitat d’Andorra.
El tribunal ha estat format per Montserrat Casanovas (Universitat d’Andorra i Universitat de Lleida), Jorge Arús (Universitat Complutense de Madrid), Elena Bárcena (Universitat Nacional d’Educació a Distància), Ana Gimeno (Universitat Politècnica de València) i Àngel Raluy (Universitat de Vic).
Amb aquesta ja són divuit les persones doctorades per la Universitat d’Andorra des que es va posar en marxa el Programa de Doctorat el curs 2009-2010.
Data de publicació: 8 d’abril de 2022