Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
  /  Notícies   /  Acte de relleu del rector

Acte de relleu del rector

L’acte de relleu del rector de la Universitat d’Andorra (UdA) va tenir lloc el 21 de maig al migdia a la Sala d’actes de la Universitat, amb la presència del cap de Govern, Xavier Espot, i amb l’assistència de nombroses autoritats acadèmiques i institucionals. Juli Minoves Triquell va prendre possessió dos dies més tard del càrrec de rector de l’UdA, després d’haver estat escollit en sessió de Consell Universitari el passat 29 d’abril i nomenat pel Govern d’Andorra. D’aquesta manera, es convertia en el tercer rector de la institució, després de Daniel Bastida i Miquel Nicolau.

L’acte va començar amb l’estrena d’un vídeo que presentava a grans trets la Universitat, i amb una intervenció del rector sortint, que va agrair a tota la comunitat universitària, tant estudiants com docents investigadors i personal administratiu i tècnic, la tasca desenvolupada durant els seus anys de mandat. Nicolau es va mostrar convençut que l’UdA “és i ha de seguir sent el referent en ensenyament superior i en recerca, i un exemple de valors de progrés i de futur”, abans de lliurar al nou rector la targeta d’accés al campus.

Seguidament, Juli Minoves va desgranar en el seu discurs el seu programa d’actuació, deixant un notable espai al diàleg en els propers mesos, i va reafirmar el paper de l’UdA com a element d’identitat per al Principat d’Andorra. Minoves va destacar la il·lusió, la motivació i també la responsabilitat amb la que encara aquesta nova etapa, i va expressar la seva voluntat de “consolidar els èxits assolits per la Universitat i fer prospectiva de les opcions de futur que demanen els nostres estudiants i la nostra societat”. En aquest sentit, va defensar un model de cogestió i va avançar que vol potenciar l’oferta de primer cicle universitari i atraure més estudiants de fora perquè l’UdA “sigui un referent al Pirineu i entre les universitats de parla catalana”.

El cap de Govern, finalment, va voler reconèixer la tasca que ha dut a terme Nicolau per fer de l’UdA “una universitat més visible i més gran”, i al mateix temps encoratjar Minoves a continuar fent créixer la universitat, amb reptes com l’ampliació de les instal·lacions, la futura residència d’estudiants o les opcions que es poden obrir amb l’Acord d’associació amb la Unió Europea.

El nou rector va prendre possessió del càrrec el 23 de maig. En les següents setmanes, tanmateix, va honorar compromisos acadèmics adquirits amb anterioritat, com una conferència a Oxford (Anglaterra), el 7 de juny, sobre la seva recerca al voltant de l’Acord d’associació d’Andorra amb la UE, i l’acabament del curs, el 15 de juny, a la Universitat de La Verne (Califòrnia).

Juli Minoves Triquell és llicenciat en Ciències econòmiques i socials per la Universitat de Friburg (Suïssa), màster en Ciència política per la Universitat de Yale (Connecticut, EUA), i també doctor en Ciència política per aquesta prestigiosa universitat de la Costa Est nord-americana. Actualment era catedràtic (full professor) de Ciència política i director de l’Institut d’Estudis Internacionals de la Universitat de La Verne (Califòrnia, EUA), institució a la qual va ingressar l’any 2012. També és membre electe de la Real Academia de Ciencias Económicas y Financieras (Instituto de España), des del 2022, i ha estat professor visitant a l’Institut d’Estudis Polítics (Sciences Po) de París i al CIDOB (Barcelona Centre for International Affairs). Anteriorment havia desenvolupat una carrera diplomàtica (1993-2001) i havia estat ministre del Govern d’Andorra, titular de diverses carteres ministerials (2001-2009).

Data de publicació: 21 de maig de 2024
Darrera actualització: 24 de maig de 2024