Projectes finalitzats
1.PROJECTE. L’armari de les Set Claus
Objectiu:
Desenvolupar un recurs educatiu obert amb l’objectiu que els estudiants universitaris puguin millorar les seves habilitats digitals i crear el seu entorn d’aprenentatge personal (PLE).
Accions:
- Anàlisi dels recursos disponibles per millorar les competències digitals.
- Definició de les set competències digitals.
- Validació i millora del recurs educatiu obert “L’armari de les Set Claus”.
- Treball fi de màster: “Millorar les habilitats digitals dels estudiants universitaris mitjançant la creació dels seus entorns d’aprenentatge personal“. Projecte de Màster de Recerca en Educació i TIC (e-learning) UOC, Carles Porté. Presentació de vídeo
gener 2017-juny 2017.
2. PROJECTE. terMITes: corba d’aprenentatge i valors
Objectius:
Analitzar l’ús de sensors com a eina pedagògica per a ensenyar contingut sobre energia i fomentar hàbits responsables respecte al consum d’energia.
Analitzar els valors actuals dels estudiants i la corba d’aprenentatge com a resultat de l’exposició a aquest tipus de tecnologia.
Accions:
- Disseny del projecte educatiu terMITes.
- Disseny, anàlisi i validació de l’enquesta EcoterMITes
- Recollida de dades de l’enquesta EcoterMITe (grup de mostra i control de grup, dues vegades al començament i al final de l’any acadèmic).
- Disseny del lloc web Electronautes, una web específica dissenyada per a nens per interactuar amb els sensors mostrats a les aules: codificació web, disseny web
- Desenvolupament d’un taller amb estudiants de primària de 6è grau (juny de 2017): “El valor dels sensors”.
- Presentació del pilot del lloc web Electronautes, als estudiants de primària: relació entre l’estat d’ànim amb relació al consum d’energia.
- Mesura dels valors de: temperatura, humitat, pressió (clima), CO2, cortines (ús de llum natural), finestres (temperatura), proximitat i moviment.
- Desenvolupament d’una presentació oficial del “projecte “terMITes 2016-2017”
3. PROJECTE SIMUL@B: 3D laboratori de simulació per al desenvolupament de competències docents digitals
Objectiu:
Dissenyar, implementar i avaluar un laboratori de simulacions en 3D per al desenvolupament de la competència digital en l’ensenyament dels professors d’educació primària i secundària.
Accions:
- Preparació d’una rúbrica per avaluar el Concurs d’Ensenyament Digital.
- Creació d’un entorn virtual de simulació 3D per a la formació en competències transversals a la universitat.
- Disseny i implementació d’un escenari formatiu basat en simulacions en un món virtual 3D per desenvolupar la Competència Digital Docent del professorat.
El projecte es va desenvolupar durant dos anys acadèmics (2016-2017 i 2017-2018) amb estudiants de les universitats següents: Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili i Universitat d’Andorra
4.PROJECTE. Anàlisi de les competències docents del professorat universitari.
5.PROJECTE.Disseny i difusió del model educatiu de la Universitat d’Andorra.
6.PROJECTE. L’ús dels portafolis a les estades formatives del Bàtxelor d’Infermeria per promoure l’aprenentatge col·laboratiu.
7.PROJECTE. Treball interdisciplinari entre dues assignatures del bàtxelor en en Ciències de l’educació de l’UdA: Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació i Educació en patrimoni cultural d’Andorra.
8.PROJECTE. Anàlisi de l’entorn virtual educatiu de l’UdA.
-
- Desenvolupament del pla de formació adreçat al personal de l’UdA.
- Anàlisi de l’entorn educatiu de l’UdA a través de la visió del professorat i de l’ús didàctic de l’entorn virtual d’aprenentatge de l’UdA.
9.PROJECTE. Organització del Seminari de docència a la Universitat d’Andorra
- Elaboració de guies de suport a la docència:
10.PROJECTE. Disseny pedagògic d’un programa formatiu orientat al desenvolupament de la competència de l’estudiant de l’ensenyament superior.
11.PROJECTE. Participació a l’Observatori de Competència Digital ObservaComdid.
