/  Notícies   /  Sis propostes al programa Aula d’Estiu 2022

Sis propostes al programa Aula d’Estiu 2022

La Universitat d’Andorra (UdA) ha organitzat una nova edició de l’Aula d’Estiu, el programa de cursos d’estiu que enguany comptarà amb sis propostes. La iniciativa té com a objectiu oferir formacions de curta durada que siguin d’interès per a l’equip humà de la Universitat i els estudiants universitaris, però també per als professionals del país i el públic en general.

L’Aula d’Estiu, que enguany arriba a la sisena edició, tindrà lloc entre el 10 de juny i el 5 de juliol i compta amb sis seminaris de temàtiques relacionades amb l’educació, la llengua, la cultura i les noves tecnologies. Tenen una durada d’entre 2 i 8 hores i tindran lloc de manera presencial a la Universitat d’Andorra, a excepció de dos programes que es faran al Museu Carmen Thyssen Andorra i a Naturland.

El nombre màxim d’estudiants per grup és reduït per tal de garantir una atenció personalitzada, i totes les persones que assisteixin al 80% de les sessions rebran un certificat d’assistència. L’assistència també està acreditada per la Universitat d’Andorra amb crèdits europeus de lliure elecció, en proporció amb la durada de cada formació.

El programa de l’Aula d’Estiu 2022 és el següent:
  • Llengua i cultura indonèsies (10 de juny de 2022, 2 hores, en francès. Ponent: Warsito Warsito). Per commemorar el 25è aniversari de les relacions bilaterals entre Indonèsia i Andorra, s’organitza aquest curs per descobrir Indonèsia a través de la seva llengua i la seva cultura.
  • Eines pràctiques per a la gestió emocional dels adolescents amb activitats a la natura (13 i 14 de juny de 2022, 8 hores. Ponent: Cristina Gutiérrez Lestón). Curs pràctic per entendre l’enorme influència de les emocions en el comportament de les persones, i en especial, en l’actitud dels adolescents. La meitat del curs serà a la natura, amb activitats lúdiques i un cavall de doma natural, que facilitaran la interiorització dels aprenentatges.
  • Dificultats d’aprenentatge: com podem intervenir com a docents a l’aula? (15 de juny de 2022, 2 hores. Ponent: Mercè Casals Solé). Formació que aporta coneixements pràctics i teòrics als professionals de l’educació sobre les dificultats de l’aprenentatge més comuns (dislèxia, TDA/H i TEA en grau lleu), per tal de poder donar resposta a la gran diversitat d’alumnat present a les aules.
  • Descobrim la cultura xinesa (17 de juny de 2022, 4 hores, en castellà. Ponents: Peihua Li, Minkang Zhou, Marta Andia Maldonado, Situ Dongqi) En col·laboració amb la Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB), aquest curs farà una passejada pels principals aspectes de la Xina, així com a l’experiència de la cultura xinesa i la seva llengua, per entendre, sentir i experimentar aquest país remot, antic i alhora modern.
  • L’accessibilitat de l’art al Museu Carmen Thyssen Andorra (22 de juny de 2022, 4 hores. Ponent: Txell Díaz Sànchez) El curs consisteix en una visita guiada a la sala d’exposicions del Museu Carmen Thyssen Andorra per conèixer la mostra actual “Made in Paris”, alhora que es descobriran les eines interpretatives que s’utilitzen per apropar l’art al visitant. A continuació, es duran a terme un total de vuit exercicis pràctics en els que es plantejarà als participants diverses dinàmiques, situacions i jocs que hauran de resoldre.
  • Metavers: respostes al nou paradigma social, econòmic, laboral i educatiu (4 i 5 de juliol de 2022, 8 hores. Ponents: Xavier Delgado López i Hèctor Labarta Brustenga) El metavers transformarà la forma en que les persones compren, accedeixen als mitjans, juguen, s’emocionen i interactuen. La formació vol aprofundir sobre què suposa aquesta nova indústria tecnològica i oferir els coneixements necessaris per poder tenir una visió global d’aquesta nova realitat i com fer front a les adaptacions que aquest canvi de paradigma exigeix.

     

    Més informació

      Descarregueu-vos el tríptic

     

    Data de publicació: 27 d’abril de 2022