Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Image Alt
  /  Formacions   /  Formacions de curta durada   /  Cicle de Perfeccionament Professional   /  De la teoria a la pràctica: aplica solucions d’intel·ligència artificial amb disseny universal d’aprenentatge

De la teoria a la pràctica: aplica solucions d’intel·ligència artificial amb disseny universal d’aprenentatge

Descripció

Aquest seminari promou l’educació personalitzada integrant la intel·ligència artificial (IA) en el marc de l’aprenentatge eficient, inclusiu i personalitzat. Incorpora els models diversificats del disseny universal d’aprenentatge (DUA) per presentar eines d’IA educativa per millorar la gestió de la informació i la creació de documents textuals, imatges, vídeos, mapes conceptuals, etc.:

– Prioritza eines d’IA gratuïtes i/o d’accés lliure testades amb anterioritat.

– Segueix el DUA de personalització educativa.

– Fomenta un ensenyament i aprenentatge inclusiu, amb equitat de gènere en l’àmbit científic i tecnològic, amb especial atenció a les vulnerabilitats dels adolescents en el món digital.

Objectius

Els objectius prioritaris d’aquest seminari responen a la fase d’incorporació primerenca de la IA en educació, i posa l’èmfasi en la necessitat de fer-ne una aplicació útil, reflexiva i valorada pels propis docents:

  1. Proporcionar eines de creació de coneixement, seguiment de progrés, i avaluació de resultats, sobre els aprenentatges digitals i de IA. Proveir a les persones que assisteixin d’eines d’avaluació nacionals i internacionals que permetin monitorar i avaluar el progrés individual i col·lectiu en relació amb els aprenentatges digitals d’IA, el pensament computacional i l’actualització professional, amb elements de reflexió, retroalimentació, i aprenentatge continu.
  2. Fomentar l’ús ètic i responsable de la IA en l’àmbit educatiu per l’ensenyament personalitzat i aprenentatge eficient. Utilitzar eines d’IA de creació de textos, imatges, vídeos, esquemes o altres productes digitalitzats, tot seguint models humanistes ètics, solidaris i sostenibles, que fomentin l’equitat de gènere en l’àmbit científic i tecnològic, amb especial atenció a la vulnerabilitats digitals dels adolescents. Promou l’ensenyament i aprenentatge a partir del DUA com a marc de referència, per dissenyar materials i recursos educatius que siguin inclusius, accessibles, flexibles i que afavoreixin la motivació i la participació de tot l’alumnat.
  3. Crear els espais necessaris d’autoformació, reflexió docent i recerca per a la integració humanista i ètica de la IA, el DUA i els continguts curriculars. Fomentar un ecosistema educatiu ric en diversitat, dinàmic, interessat en l’intercanvi de coneixements i de bones pràctiques amb altres professionals, territoris o institucions de formació i recerca educativa, amb models ètics, eficaços i contrastats durant la formació.

A qui va dirigit

El curs va dirigit al personal professional docent i a totes aquelles persones implicades en l’ús de la intel·ligència artificial per a la personalització i l’aprenentatge inclusiu en educació.

Metodologia

Aquest curs combina conceptes teòrics amb recursos pràctics i metodologies diversificades,  pròpies del DUA per a la instrucció i presentació de coneixements estratègics propis del tema. Incorpora activitats de pràctica activa, amb recursos digitals d’IA, aprenentatge basat en projectes i anàlisi crític de situacions d’aprenentatge aplicades a l’ensenyament.

La llengua vehicular del curs és el català, amb l’aportació de lectures complementàries i recursos en altres llengües (anglès, castellà, i francès).

Cal disponibilitat d’una eina digital de comunicació, com el mòbil, tauleta, PC, etc.

Professorat

Neus Lorenzo Galés, vicepresidenta de la Societat Catalana de Pedagogia, doctora, llicenciada i mestra. Ha estat inspectora d’educació, cap de serveis de llengües estrangeres i subdirectora de transformació educativa. Ha impartit docència a UAB, UB i UdA, és autora de recerca en editorials internacionals, i co-editora a ODITE-Espiral de llibres d’IA com ara La Intel·ligència Artificial a la Microeducació i Inteligencias Conectadas.

Rosa de la Fuente Castelló, secretària pedagògica de la Societat Catalana de Pedagogia, mestra i professora d’anglès. Formadora de directors en lideratge educatiu per la Generalitat de Catalunya, i màster en Educació (URL). Ha coordinat projectes Erasmus, eTwinning, Unesco i Aplica, ha fet recerca d’evidències educatives amb la UAB i a xarxes internacionals com Credo, i ha dirigit un centre d’alta complexitat durant 14 anys.

Programa

  • APLICA_AI. Presentació dels objectius, els conceptes i les línies teòriques de la formació. Personalització dels continguts i exploració inicial de les eines de treball d’intel·ligència artificial a l’abast dels docents (p.e. ChatGPT, Claude, TUIT.CAT, TROBA.Cat, DALE, FOTOR, IGNITE-COPILOT, MEGA-PROFE, etc.).
  • APLICA_DUA. Proposta metodològica per a la transferència de coneixements i aplicació pràctica a l’aula, amb materials d’accés oberts dels models DUA. Pràctiques amb eines d’IA de creació de text, imatge, vídeo, mapes conceptuals, presentacions, etc, i recollida d’evidències del procés educatiu amb interacció entre la IA i les persones (docents i/o alumnat) amb pràctica reflexiva.
  • APLICA_Models. Identificació de les rutines de pensament útils per a l’ús de la IA en els entorns educatius. Intercanvi d’estratègies d’aprenentatge, activitats col·laboratives i habilitats comunicatives rellevants per l’ús de la IA en entorns educatius. Presentació de reptes temàtics i d’eines diversificades per a la personalització (p.e. Midjourney, Udo.com, Runway, Fotor, Moovly, Otio.ia, MusicMuse, etc).

Durada i calendari

El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:

  • 7 d’octubre de 15:00 a 19:00 h.

Certificació

Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Grups reduïts

El nombre màxim d’estudiants és de 35, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 35 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 12 inscripcions.

Preinscripció i matrícula

Preinscripció: fins al 23 de setembre del 2025

Matrícula: fins al 30 de setembre del 2025

Preu: 90 euros.

Aquest preu representa el 80% del cost de la matrícula, donat que Creand Fundació en finança el 20% restant. Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra i els Alumni tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.

La formació De la teoria a la pràctica: aplica solucions d’intel·ligència artificial amb disseny universal d’aprenentatge gaudeix del suport de la Societat Catalana de Pedagogia de l’institut d’estudis Catalans, que reconeix la recerca que puguin realitzar els educadors, docents i/o equips docents participants i col·labora en l’acompanyament per a la publicació de les experiències més reeixides.

Formulari de preinscripció

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad

   Modalitat:

presencial

   Calendari:

7 d’octubre de 2025

   Càrrega lectiva:

4 hores

   Idiomes:

català

Amb la col·laboració de: