El V Seminari de docència aborda l’aprenentatge de l’escriptura acadèmica

La Universitat d’Andorra (UdA) ha celebrat aquest dijous 31 de gener el V Seminari de docència universitària, amb la participació d’una quarantena de professors d’universitat. La jornada ha servit per debatre i aprofundir sobre les bones pràctiques, els reptes i les problemàtiques de la professió.

Els temes centrals del seminari han estat l’escriptura acadèmica universitària, les estades formatives i la participació dels estudiants en la vida universitària. En el primer cas, s’ha comptat amb la ponència del lingüista i professor de la Universitat Pompeu Fabra, Daniel Cassany, que ha posat de manifest que és un error creure que els estudiants ja dominen l’escriptura acadèmica quan arriben a la Univeristat. En aquest sentit, ha ressaltat que per arribar a ser un advocat, un infermer o un informàtic cal saber entendre i escriure els textos propis de cada disciplina. Cassany ha recomanat algunes eines per ajudar els estudiants a assolir aquesta competència, com poden ser assignatures específiques de redacció, la creació d’un centre de redacció, recursos en línia per a l’estudiant o tutors especials de redacció.

D’altra banda, s’han dut a terme dues taules rodones. La primera ha servit per parlar sobre les estades formatives a la Universitat d’Andorra, ha estat moderada per la directora del Centre de Ciències de la Salut i l’Educació i hi han participat els docents Marc Galabert, Sònia Gili, Olga Travesset i Montse Pellicer.

La darrera taula rodona ha tractat sobre la participació dels estudiants a la vida universitària i l’ha moderat la coordinadora de Rectorat, Internacionalització i Relacions Institucionals, Cristina Yáñez. La sessió ha comptat amb les docents Neus Lluelles, Alexandra Monné i Montserrat Aldomà, i també amb diversos estudiants que han compartit les seves experiències participant en les activitats de l’UdA i durant les estades a l’estranger.

Data de publicació: 31 de gener del 2019