Lectura fàcil
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
  /  Notícies   /  Convocada la segona edició de la beca FEDA per a dones informàtiques

Convocada la segona edició de la beca FEDA per a dones informàtiques

Forces Elèctriques d’Andorra i la Universitat d’Andorra obren una nova convocatòria de la beca FEDA per a dones informàtiques, una iniciativa que té per objectiu potenciar el nombre de dones interessades en estudis tecnològics i, en concret, en el bàtxelor en Informàtica de la Universitat d’Andorra. Les sol·licituds es podran presentar des del 2 de març fins al 15 de juny i es determinarà una beneficiària per al curs 2026-2027.

Les dues entitats mantenen el seu compromís amb la promoció de la igualtat de gènere i l’aposta per incrementar la presència femenina en sectors tradicionalment masculinitzats. Aquesta acció se centra en l’avenç en matèria d’igualtat de les dues institucions i consolida un projecte que va viure la primera edició el 2025.

Amb aquesta iniciativa es vol contribuir a lluitar contra els estereotips i a crear referents que puguin motivar en un futur que les estudiants apostin per professions tradicionalment masculinitzades. A més, FEDA s’ha fixat, mitjançant el Pla d’Igualtat, assolir un equilibri entre homes i dones en la seva plantilla; altament masculinitzada especialment en algunes àrees. En aquestes, sovint es troba una manca de dones candidates a les places que es publiquen, i per això l’entitat ha volgut participar també en el foment de l’aposta formativa d’aquestes branques entre les dones.

La beca FEDA per a dones informàtiques té una dotació econòmica per sufragar els costos de la matrícula al bàtxelor en Informàtica de la Universitat d’Andorra i una mensualitat de 450 euros durant els mesos lectius per a l’estudiant becada. D’aquesta manera, es busca que la beneficiària pugui dedicar-se plenament a la seva formació.

A més la persona becada tindrà un acompanyament en la transició cap al món laboral: podrà fer la seva estada formativa a FEDA, ser contractada durant els mesos d’estiu com a eventual i en acabar els estudis se li podrà oferir un contracte d’un any a FEDA per adquirir experiència professional. La beca té una durada d’un any, renovable cada curs acadèmic amb la voluntat d’acompanyar l’estudiant al llarg de tot el seu camí, sempre i quan s’assoleixin uns resultats acadèmics òptims.

Les persones interessades tenen des del 2 de març fins al 15 de juny per fer la sol·licitud a través del portal Beques — Forces Elèctriques d’Andorra.

Data de publicació: 23 de febrer de 2026