L’empresa familiar: un pont entre generacions
Descripció
Per mitjà d’aquest seminari es proporciona el coneixement i la capacitat de donar resposta a les singularitats pròpies i específiques de l’empresa familiar.
En particular, la finalitat del curs és capacitar els assistents en la identificació de les característiques i comportaments de l’empresa familiar, contribuint al desenvolupament sostenible i competitiu del llegat empresarial i familiar i a la seva continuïtat.
Els objectius principals d’aquest seminari són:
- Apropar la realitat i l’especificitat de l’empresa familiar a totes aquelles persones que hi tenen alguna vinculació (empresaris/àries, membres familiars, professionals de la consultoria i l’assessorament, estudiantat), o poden tenir-la.
- Proporcionar eines per la gestió, el govern i la planificació de l’empresa familiar.
- Indicar l’existència d’instruments que permeten la planificació d’un aspecte bàsic de l’empresa familiar, com és la successió.
- Aportar experiències i casos relacionats amb diferents tipus d’empreses familiars.
- Mostrar claus de l’èxit de l’empresa familiar.
A qui va dirigit
El curs va dirigit a titulars d’empreses, membres familiars, professionals de la consultoria i l’assessorament, estudiantat, professorat i totes aquelles persones que puguin tenir interès en el tipus empresarial majoritari, les empreses familiars.
Metodologia
Aquest curs combina conceptes teòrics amb tallers i l’anàlisi de casos reals. També s’inclou un seguit de pràctiques per ampliar la comprensió i l’eficàcia en la gestió de l’empresa familiar.
La llengua vehicular del programa és el català.
Professorat
Manel Plana Farran, llicenciat en Dret, diplomat en Ciències empresarials i doctor en Organització d’empreses. Professor de l’àrea d’Organització d’empreses de la Universitat de Lleida i coordinador de la càtedra de l’empresa familiar. Ha realitzat diferents estades de recerca internacionals i nacionals (Università de la Sapienza de Roma, Universidad de Costa Rica, Universitat del País Basc). Ha publicat diferents treballs en llibres i revistes d’impacte en l’àmbit de l’economia, empresa familiar, turisme i el sector agrari. Assessora empreses familiars.
Programa
- Característiques i models d’empresa familiar: de la persona fundadora a les següents generacions. La riquesa socioemocional (SEW) (2 hores).
- Estructures de govern de les empreses familiars (1 hora).
- Casos pràctics. L’art com eina d’anàlisi de l’empresa familiar (1 hora).
Durada i calendari
El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:
- 30 d’octubre de 15:00 a 19:00 h.
Certificació
Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.
Grups reduïts
El nombre màxim d’estudiants és de 15, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 15 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció.
El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 5 inscripcions.
Preinscripció i matrícula
Preinscripció: fins al 16 d’octubre del 2025.
Matrícula: fins al 23 d’octubre del 2025.
Preu: 90 euros.
Aquest preu representa el 80% del cost de la matrícula, donat que Creand Fundació en finança el 20% restant. Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra i els Alumni tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.
Més informació
Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad
Modalitat:
presencial
Calendari:
30 d’octubre de 2025
Càrrega lectiva:
4 hores
Idiomes:
català
Amb la col·laboració de:
