L’UdA convoca dos ajuts per a personal investigador en formació
Convocatòria pública nacional i internacional per a la concessió de dos ajuts per a investigadors/ores en formació
Per acord de la Junta Acadèmica de data 22 de maig de 2025 i a proposta de la Comissió de Recerca i de Doctorat de la Universitat d’Andorra, es publica la convocatòria de dos ajuts per a investigadors/ores en formació de la Universitat d’Andorra:
- Un (1) ajut per al Grup de Recerca en Economia i Dret: temàtiques relacionades amb l’àrea del sector turístic d’Andorra.
- Un (1) ajut per al Grup de Recerca en Llengües: temàtiques relacionades amb les tecnologies emergents en l’aprenentatge de llengües, relacionades amb l’àrea de llengua i tecnologia de la Universitat d’Andorra.
Descripció dels ajuts
L’ajut està orientat a obtenir el títol de doctor/a de la Universitat d’Andorra (UdA).
Objecte dels ajuts
L’objecte dels ajuts és la realització d’una tesi doctoral en el marc del programa de Doctorat de la Universitat d’Andorra, relacionada amb alguna de les àrees indicades en la convocatòria de l’ajut, en el marc del Grups de Recerca en Economia i Dret o del Grup de Recerca en Llengües de la Universitat d’Andorra. La dedicació de la persona candidata al programa de Doctorat i al grup de recerca és a temps complet (40 hores setmanals).
Dotació
L’import mensual de cadascun dels ajuts és l’equivalent al Salari Mínim d’Andorra, és a dir, 1.447,33€ per a l’any 2025. L’ajut inclourà, a més, el cost de la matrícula al programa de Doctorat (import màxim de 1.680,4 € per curs acadèmic).
En el cas de pròrroga pressupostària, els imports dels ajuts quedaran condicionats a la disponibilitat del pressupost prorrogat en dotzenes parts.
La dotació d’aquests ajuts està exempta de l’impost de l’IRPF (article 16 del Reglament, del 29 de desembre del 2023, de l’impost sobre la renda de les persones físiques).
Durada
Cadascun dels ajuts es concedeix per un termini inicial de nou (9) mesos, comprès entre l’1 d’octubre del 2025 fins el 30 de juny del 2026, i no es preveu cap pagament durant els mesos de juliol i agost de cada any. La renovació de l’ajut es podrà acordar en funció de la disponibilitat pressupostària de la Universitat d’Andorra i d’acord amb les condicions establertes en aquesta convocatòria.
Renovació
La renovació dels ajuts no és automàtica. Per a la renovació, cal que la persona beneficiària acrediti el nivell de llengua catalana que s’indica a les bases d’aquest ajut (apartat 13), superi el seguiment de les activitats del programa de Doctorat de l’UdA i superi l’avaluació de l’activitat de recerca que dugui a terme en el marc del Grup de recerca de l’UdA que li sigui assignat. En cas de superar el seguiment i avaluació indicats, la Comissió de recerca i doctorat de la Universitat d’Andorra podrà proposar a la Junta Acadèmica la renovació de l’ajut amb les mateixes condicions, per un període de deu (10) mesos (compresos entre l’1 de setembre i el 30 de juny de cada any) o per una durada inferior si l’assoliment del títol de doctor/a es preveu en un termini inferior a deu 10 mesos. L’ajut es podrà renovar com a màxim tres (3) vegades (l’ajut podrà tenir una durada màxima de 39 mensualitats, termini que inclou la durada inicial i les renovacions). Quan la persona beneficiària finalitzi el programa de Doctorat de l’UdA i obtingui el títol de Doctor/a, no podrà sol·licitar la renovació de l’ajut.
Incompatibilitat
La concessió d’aquest ajut és incompatible amb:
- Qualsevol altre tipus d’ajut concedit amb el mateix objecte (realització de la tesi doctoral), tant si prové d’entitats públiques com privades, nacionals o internacionals, a excepció de les ajudes que pugui rebre en conceptes de desplaçament, allotjament, estades de mobilitat breus de recerca o assistència a congressos, reunions o jornades científiques.
- Qualsevol tasca professional que resti exclusivitat a la dedicació per a la recerca doctoral.
- Qualsevol ingrés percebut en concepte de salari o ingrés similar i que no sigui derivat de tasques docents, o publicacions associades amb la recerca de la tesi doctoral. En aquest darrer cas, sempre que no tingui caràcter habitual ni interrompi el desenvolupament del treball de tesi objecte de l’ajut.
- Les persones beneficiàries han d’informar a la Universitat d’Andorra de qualsevol altra ajuda o retribució que rebin.
- En qualsevol cas, les persones beneficiàries se sotmeten a allò que disposa el Reglament del procediment per a la concessió i el control de les subvencions i les transferències púbiques (BOPA núm. 38 del 19 de juliol del 2000).
- Tenir el títol de doctor/a. Si la persona beneficiària assoleix el títol de doctor/a, a partir d’aquest moment deixarà automàticament de percebre l’ajut encara que la durada de l’ajut o la seva renovació s’hagués establert per un termini superior.
Pagaments
El pagament a la persona que rebi l’ajut s’abonarà en un compte d’una entitat bancària, preferentment del Principat d’Andorra, del qual n’ha de ser titular. Els pagaments mensuals s’abonaran al final del mes corrent. No es pagarà ajut durant el període no lectiu que comprèn els mesos de juliol i agost.
Requisits per a la persona candidata
- En primer lloc:
- Per a la candidatura nacional: persones candidates amb nacionalitat andorrana o que disposin de la residència legal i efectiva a Andorra.
- Per a la candidatura internacional: persones candidates que no disposin de la nacionalitat andorrana i no disposin de residència legal i efectiva a Andorra, i estiguin en condicions d’obtenir la corresponent autorització del Servei d’immigració d’Andorra per poder cursar el programa de Doctorat d’acord amb els requisits d’aquesta convocatòria.
- Tenir competència lingüística en llengua anglesa.
- No estar en possessió del títol de doctor/a.
- Estar en possessió de la titulació que permeti l’accés al programa de Doctorat de l’UdA (nivell 7 del Marc Andorrà de Qualificacions: màster -MAQ 7) en el moment de presentar la sol·licitud d’ajut.
- Ser admès/a al programa de Doctorat de l’UdA.
- Estar en condicions de matricular-se en al programa de Doctorat de l’UdA, en el moment de l’acceptació de l’ajut.
- Presentar un projecte de recerca relacionat amb l’àrea indicada a la descripció de l’ajut, relacionat amb el Grup de Recerca en Economia i Dret o amb el Grup de Recerca en Llengües.
Altres aspectes que es valoraran
- Currículum.
- Titulació relacionada amb l’àmbit d’alguna de les àrees del Grup de Recerca en Economia i Dret o del Grup de Recerca en Llengües de la Universitat d’Andorra.
- Competència lingüística en altres llengües.
- Capacitat de treball en equip.
Termini de convocatòria
Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s’han d’adreçar a la Universitat d’Andorra, abans del dia 12 de setembre del 2025 a les 13.00 h i s’han de lliurar en un sobre tancat on hi constarà el nom de la persona interessada i la referència a l’ajut a què es presenta i el grup de recerca a què correspon, amb la documentació següent:
- Còpia compulsada del passaport o document d’identitat.
- Còpia compulsada de l’autorització de residència, si escau.
- Currículum vitae.
- Còpia compulsada de la documentació acreditativa de la titulació requerida en la convocatòria, així com dels mèrits que es vulguin al·legar.
- Carta de motivació per prendre part en la convocatòria.
- Explicació del treball de tesi (3.000 paraules).
- Bases de la convocatòria d’ajuts, rubricades a cada pàgina i signades al darrer full per la persona sol·licitant.
- Declaració jurada o promesa que la persona candidata no té cap deute amb l’Administració pública o que n’està exonerada, segons el model normalitzat disponible en aquest enllaç.
- Qualsevol altre document que la persona candidata pugui considerar necessari.
La Universitat d’Andorra podrà requerir, en qualsevol moment, l’original dels documents aportats, per verificar-ne la seva autenticitat, així com el reconeixement de les titulacions oficials a Andorra.
Procés de selecció
Un cop finalitzi el termini de presentació de candidatures i s’hagi avaluat el compliment dels requisits, es convocarà a les persones candidates a una entrevista, i seran avaluades per una comissió de selecció que ha de decidir segons els principis de mèrit, capacitat i idoneïtat. La comissió estarà formada per tres doctors/ores, i serà presidida per un/a doctor/a de l’UdA.
Es donarà prioritat a les candidatures nacionals. En el cas que el procés de selecció de les candidatures nacionals quedi desert, es procedirà a avaluar les candidatures internacionals pel mateix procés i criteris de selecció que les anteriors.
Criteris de selecció
La comissió de selecció avaluarà les sol·licituds segons els criteris següents:
- Mèrits (20 punts). Es tindrà en compte el currículum de la persona candidata i qualsevol aspecte que acrediti les capacitats de la persona candidata per desenvolupar la tesi doctoral.
- Explicació del treball de tesi (30 punts).
- Entrevista amb la comissió de selecció (40 punts). En l’entrevista la persona candidata haurà de defensar la seva candidatura.
- Interès per a Andorra (10 punts). Es valorarà la utilitat directa de la tesi doctoral per a Andorra. També es consideraran els vincles i les col·laboracions que la tesi pugui generar amb actors d’Andorra.
Per superar el procés de selecció cal que la persona candidata obtingui una puntuació mínima de 50 punts.
S’adjudicarà l’ajut a la persona candidata que obtingui millor puntuació en el procés de selecció.
La convocatòria es declararà deserta en el cas que cap de les persones candidates no superin el procés de selecció.
Totes les persones que han pres part en el procés de selecció seran informades del resultat.
Contracte
En el termini de trenta (30) dies des de la notificació de l’adjudicació definitiva de l’ajut, la persona seleccionada haurà de signar un contracte amb la Universitat d’Andorra que recollirà les obligacions de les dues parts d’acord amb les bases de la convocatòria. Si la persona seleccionada no signa el contracte dins de l’esmentat termini, s’entén que renuncia tàcitament a l’ajut.
Obligacions de la persona seleccionada
- Complir la normativa d’Andorra relativa a immigració mentre la persona interessada percebi l’ajut, si escau.
- Assistir presencialment a la Universitat d’Andorra, de dilluns a divendres, en l’horari que s’acordi amb el grup de recerca corresponent, per una dedicació a temps complet.
- Seguir el programa de Doctorat de l’UdA respectant els terminis i complint amb els requisits establerts.
- Assolir el nivell de català mínim, a la renovació de l’ajut:
- Nivell mínim de català equivalent a l’A1 del CEFRL[1] per poder optar a la primera renovació de l’ajut.
- Nivell mínim de català equivalent a l’A2 del CEFRL per poder optar a la segona renovació de l’ajut.
- Nivell mínim de català equivalent al B1 del CEFRL per poder optar a la tercera renovació de l’ajut.
- Informar a la Comissió de recerca i de doctorat de qualsevol canvi o modificació que es produeixi en el procés de compliment del programa de Doctorat. En aquest cas, cal que la Comissió de recerca i de doctorat autoritzi els canvis.
- Informar i justificar les absències a la Universitat, així com l’assistència a congressos o altres tipus d’actes.
- Fer constar, en qualsevol publicació o qualsevol altra difusió derivada de la tesi, que la persona beneficiària ha rebut un ajut de l’UdA, seguint el model següent:
- Català: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) agraeix l’ajut per a investigador/a en formació de la Universitat d’Andorra, AD02 – UdA-2025/2029”.
- Anglès: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) acknowledges the research grant from the Universitat d’Andorra, AD02 – UdA-2025/2029”.
- Castellà: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) agradece la ayuda para investigador/a en formación de la Universitat d’Andorra, AD02 – UdA-2025/2029”.
- Francès: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) remercie l’aide de chercheur en formation à l’Universitat d’Andorra, AD02 – UdA-2025/2029”.
- Participar en les reunions, les conferències i altres activitats de l’UdA, amb la finalitat de presentar les activitats de recerca realitzades en el marc de la tesi doctoral.
- Acceptar la difusió del seu treball, resums de les publicacions científiques i altres documents, a través de la pàgina web de l’UdA, sempre que no sigui incompatible amb l’aprofitament de la propietat intel·lectual dels resultats de la investigació.
- Tenir subscrita una assegurança personal de malaltia i d’accidents per al període d’execució de l’ajut. L’UdA pot demanar una justificació de manteniment i pagament d’aquesta assegurança.
- Comprometre’s a seguir les formacions que l’UdA li encarregui a fi de millorar les seves competències.
- Comunicar l’adreça de residència habitual i qualsevol canvi de les dades de contacte.
- Dur a terme les tasques de suport a la docència que se li encomani.
- Realitzar totes aquelles tasques relacionades amb l’activitat de recerca que se li encomanin.
Rescissió de l’ajut
La Universitat d’Andorra, en qualsevol moment, pot dur a terme comprovacions sobre el seguiment de l’activitat que duu a terme la persona beneficiària. En el cas que la persona beneficiària de l’ajut incompleixi les obligacions establertes en aquestes bases, es rescindirà i es revocarà l’ajut.
Aquest ajut es pot resoldre per les causes següents:
- Fi de la durada.
- Incompliment de les obligacions de la persona candidata seleccionada per a l’ajut.
- La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de compliment de les obligacions.
- L’existència d’incompatibilitats.
- Mutu acord entre les parts.
- Altres causes legalment establertes.
En el cas que la persona seleccionada no compleixi les obligacions assenyalades, abandoni o no comenci els estudis de doctorat, mantingui alguna de les incompatibilitats que s’assenyalen en aquestes bases, o en el cas d’impossibilitat sobrevinguda, legal o material, l’UdA suspèn immediatament el pagament de l’ajut, i inicia el procediment de resolució, amb audiència de la persona interessada; en cas de falsedat o engany pot reclamar la devolució de les sumes pagades.
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
D’acord amb la Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, s’informa a les persones candidates que signen aquestes bases i accepten participar en el procés per a l’adjudicació de l’ajut, que les seves dades personals seran tractades d’acord amb el que preveu la normativa d’aplicació.
La Universitat d’Andorra tractarà les dades personals que se li faciliten amb la finalitat d’incloure la persona candidata en el present procés de selecció, el qual es fa sobre la base de l’execució de les presents bases, a les quals, la persona candidata presenta la seva candidatura per optar a aquest ajut.
Finalment, l’UdA informa a les persones interessades que per exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició de les seves dades personals, hauran d’enviar una comunicació escrita i degudament signada a l’adreça de correu electrònic dpd@uda.ad.
Així mateix, i especialment si la persona interessada considera que no ha obtingut satisfacció plena en l’exercici dels seus drets, podrà presentar una reclamació davant l’autoritat nacional de control, que en el cas d’Andorra és l’Agència de Protecció de Dades d’Andorra, situada a l’edifici del Consell General, C/ Doctor Vilanova 15-17 (planta -5) AD500 d’Andorra la Vella, Principat d’Andorra, amb telèfon +376 808 115 i correu electrònic apda@apda.ad.
Vies de recurs
De conformitat amb el que estableix l’article 129 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l’Administració, publicada al BOPA núm. 93 del 26 de juliol del 2023, contra el plec de bases es pot interposar recurs administratiu davant del Consell Universitari de la Universitat d’Andorra en el termini d’un mes a comptar de la presentació de la candidatura per part de la persona interessada. D’acord amb l’article 131 de la mateixa Llei, transcorreguts dos mesos sense que s’hagi notificat la corresponent resolució, el recurs es considerarà desestimat. D’acord amb els articles 52 i 135 de la mateixa Llei, la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l’execució de l’acte impugnat.
[1] CEFRL: Common European Framework of Reference for Languages