Entre la fascinació i el vertigen. Com ens sentim davant de la IA
Descripció
Aquest seminari no tractarà sobre models de llenguatge, machine learning o innovacions tècniques. S’endinsa en l’impacte emocional que aquesta transformació tecnològica està generant a les persones. La intel·ligència artificial (IA) desperta una àmplia gamma de sentiments: por a allò desconegut, ansietat per la velocitat del canvi, vertigen davant la incertesa del futur… però també sorpresa davant les seves possibilitats, curiositat del que podem aconseguir i esperança en el seu potencial per millorar les nostres vides. El seminari convida a la reflexió sobre el paper de la IA a la nostra vida quotidiana i sobre com podem gestionar les nostres emocions per conviure amb aquesta nova realitat.
Objectius
Els objectius principals d’aquest seminari són:
- Humanitzar la conversa sobre la IA, allunyar-se de la perspectiva merament tècnica i centrar-se en les emocions i sentiments que genera a les persones.
- Identificar i donar veu a les pors, ansietats i frustracions que sorgeixen amb la ràpida evolució de la IA.
- Explorar les emocions positives que permeten veure la IA com una oportunitat en lloc d’una amenaça.
- Fomentar una reflexió profunda sobre com conviure amb la IA en el dia a dia, més enllà de l’àmbit laboral.
- Generar un impacte emocional a l’audiència, perquè cada persona se senti identificada amb la dualitat de fascinació i vertigen que provoca aquesta tecnologia.
A qui va dirigit
El curs va dirigit a professorat, estudiants, professionals i a totes aquelles persones interessades.
- Professionals del màrqueting i la comunicació amb interès en l’impacte de la IA al comportament humà.
- Líders empresarials que busquen entendre les emocions que els seus clients i empleats experimenten davant de la IA.
- Creadors de contingut, publicistes i professionals digitals que volen connectar amb les emocions de la seva audiència en un context de canvi tecnològic.
- Qualsevol persona que senti inquietud o curiositat sobre com la IA està afectant les seves relacions personals i la percepció del món.
Metodologia
Aquest curs combina conceptes teòrics amb recursos pràctics.
La llengua vehicular del programa és el català.
Professorat
Lluís Serra, CEO i fundador de Pensamiento Disruptivo Estratégico i conferenciant amb més de 15 anys d’experiència. Com a professor, ha desenvolupat la seva carrera en àrees clau per al desenvolupament personal i professional: noves tecnologies, intel·ligència artificial, màrqueting digital, comerç electrònic, xarxes socials i omnichannel, impartint classes a diferents universitats i institucions a nivell nacional.
Programa
La formació es divideix en tres blocs principals, seguint un recorregut emocional que porta a l’alumnat de la incertesa a l’esperança:
- Emocions negatives. El vertigen del canvi.
- Por – La incertesa de no saber què ens ofereix el futur.
- Ansietat – La sensació que tot avança massa ràpid.
- Frustració – La idea que la IA ens està reemplaçant en certes tasques.
- Vertigen – L’impacte d’un món que es transforma a gran velocitat.
- Desconfiança – No saber què és real i què és artificial.
- Desconnexió – Relacions humanes que es veuen afectades per la digitalització.
- Soledat – El temor que la IA reemplaça interaccions humanes.
- Nostàlgia – La sensació que “abans era millor”.
- Dependència – La creixent necessitat de recórrer a la IA per a tot.
- Pèrdua d’identitat – El dubte sobre què ens fa únics davant de la IA.
- Emocions positives. La fascinació per el futur.
- Sorpresa – La capacitat de la IA per fer coses inimaginables.
- Curiositat – El desig d’entendre i explorar-ne possibilitats.
- Empoderament – Com la IA ajuda a potenciar les habilitats.
- Alleugeriment – La delegació de tasques tedioses a la IA.
- Connexió – Comunicar i compartir coneixement a nivell global.
- Creativitat – Noves formes d’expressió i de creació amb IA.
- Esperança – Potencial per resoldre grans problemes.
- Adaptabilitat – Desafiament a evolucionar i aprendre.
- Col·laboració – Humans i IA
- Propòsit – La IA obliga a redefinir el nostre rol a el món.
- Conclusió i missatge final.
- Reflexió sobre el viatge emocional viscut durant la formació.
Durada i calendari
El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:
- Dimarts 2 de desembre de 2025, de 15:00 a 19:00 h
Certificació
Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.
Grups reduïts
El nombre màxim d’estudiants és de 30, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 30 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció. El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 8 inscripcions.
Preinscripció i matrícula
Preinscripció: fins al 18 de novembre del 2025
Matrícula: fins al 25 de novembre del 2025
Preu: 90 euros.
Aquest preu representa el 80% del cost de la matrícula, donat que Creand Fundació en finança el 20% restant. Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra i els Alumni tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.
Més informació
Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad
Modalitat:
presencial
Calendari:
2 de desembre de 2025
Càrrega lectiva:
4 hores
Idiomes:
català
Amb la col·laboració de:
