Ajut per a personal tècnic de suport a la investigació de la Universitat d’Andorra
1. Objecte
Convocatòria pública nacional i internacional que preveu atorgar un ajut per a personal tècnic de suport a la investigació de la Universitat d’Andorra, per als cursos 2024-2025 i 2025-2026
2. Legislació aplicable
a) Llei 14/2018, del 21 de juny, de l’ensenyament superior
b) Llei 15/2018, del 21 de juny, de la Universitat d’Andorra.
c) Reglament del procediment per a la concessió i el control de les subvencions i les transferències públiques, del 12 de juliol del 2000.
3. Entitat adjudicadora
a) Identitat: Universitat d’Andorra.
b) Organisme que gestiona l’expedient: Grup de Recerca en Economia i Dret de la Universitat d’Andorra. c) Data de l’acord de Junta Acadèmica: 26 de setembre del 2024.
4. Documentació reguladora
Les bases reguladores d’aquesta convocatòria estan annexades al final d’aquest edicte.
5. Lliurament de les sol·licituds
a) Universitat d’Andorra, plaça de la Germandat 7 – AD600 – Sant Julià de Lòria
b) Data límit de presentació: 29 de novembre del 2024
Annex. Bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d’un ajut per a personal tècnic de suport a la investigació de la Universitat d’Andorra.
La Universitat d’Andorra participa com a soci del projecte europeu de cooperació transfronterera DUAL-Transversalis. Aquest projecte s’emmarca en un context crucial per abordar els reptes de la cohesió territorial transfronterera, amb un enfocament específic en el reforç de la cooperació entre institucions d’ensenyament superior a través de la formació dual. Aquesta iniciativa és cabdal, ja que permet afrontar múltiples necessitats i desafiaments actuals.
El repte principal del DUAL-Transversalis és la cohesió territorial transfronterera. Aquesta cohesió en l’espai transfronterer és important perquè afecta directament la integració econòmica, social i educativa de les regions transfrontereres, abordant les barreres que limiten la col·laboració i el desenvolupament conjunt. A més, promoure la formació dual implica respondre a la demanda creixent de professionals qualificats en un entorn globalitzat, alhora que s’aspira a reduir les disparitats socioeconòmiques entre les zones geogràfiques implicades.
L’objectiu general del projecte és establir un marc sòlid per a la formació dual transfronterera que respongui a les necessitats dels estudiants, les empreses i les regions. A través d’això, es pretén fomentar la inserció professional, augmentar l’atractiu del territori i impulsar el desenvolupament socioeconòmic. Això s’aconseguirà mitjançant la creació d’un espai transfronterer de formació dual que integrarà les experiències i els recursos de les institucions d’ensenyament superior participants.
Pel que fa al canvi esperat, el projecte busca transformar la manera en què es perceben i s’implementen les pràctiques de formació dual transfronterera. Mitjançant la col·laboració entre el sector professional i les institucions educatives, es pretén superar obstacles com el reconeixement de qualificacions, la manca de coordinació i les diferències normatives, establint protocols i acords que facilitin la implementació d’aquesta modalitat formativa.
1. Objectius de l’ajut
La Universitat d’Andorra, per tal de desenvolupar els objectius del projecte DUAL-Transversalis, proposa la concessió d’un ajut per a personal tècnic de suport a la investigació en el marc d’aquest projecte.
Aquest ajut es concedeix d’acord amb els principis d’igualtat, publicitat, concurrència i objectivitat.
L’ajut es convoca amb modalitat nacional i internacional alhora, i es donarà preferència a les candidatures nacionals d’acord amb les bases d’aquesta convocatòria.
2. Convocatòria de l’ajut
Per acord de la Junta Acadèmica de data 26 de setembre del 2024 es publica la convocatòria nacional i internacional d’un ajut per a personal tècnic de suport a la investigació de la Universitat d’Andorra.
3. Descripció de l’ajut
a) Dedicació
La dedicació serà de 10 hores setmanals. L’horari serà semipresencial i a convenir amb la persona interessada, tenint en compte les obligacions mínimes d’assistència a les reunions de treball que es descriuen a l’apartat “Obligacions de la persona beneficiària de l’ajut”.
b) Dotació de l’ajut
L’import mensual de l’ajut és de 375 €. En el cas que la persona interessada cursi el programa de doctorat de la Universitat d’Andorra i que el seu projecte de recerca tingui relació amb l’àmbit de recerca d’aquest projecte, també s’inclourà com a ajut el cost de la matrícula al programa de doctorat de la Universitat d’Andorra (import màxim de 1.680,40 € per curs acadèmic, proporcional a la durada de l’ajut).
En el cas de pròrroga pressupostària, els imports de l’ajut quedaran condicionats a la disponibilitat del pressupost prorrogat en dotzenes parts.
Els beneficiaris hauran de fer front a les seves obligacions fiscals d’acord amb les legislacions pertinents. Per a més informació, es pot consultar el web www.impostos.ad.
c) Durada de l’ajut
L’ajut es concedeix per un termini inicial de 6 mesos (des de l’1 de gener al 30 de juny del 2025). L’ajut es podrà renovar d’acord amb la disponibilitat pressupostària de la Universitat d’Andorra i les condicions establertes en aquesta convocatòria. No es pagarà durant els mesos no lectius de juliol i agost de cada any.
d) Renovació de l’ajut
La renovació de l’ajut no és automàtica. Per a la renovació, cal que la persona beneficiària acrediti els resultats del treball dut a terme durant el període de referència, i superi el seguiment de les activitats que dugui a terme en el marc del Grup de recerca en Economia i Dret de l’UdA. En cas de superar el seguiment i avaluació indicats, el Grup de recerca en Economia i Dret podrà proposar a la Junta acadèmica la renovació de l’ajut amb les mateixes condicions, per un nou període de deu (10) mesos (des de l’1 de setembre del 2025 al 30 de juny del 2026).
Finalitzat aquest període, seguint els mateixos requisits i processos de renovació descrits al paràgraf anterior, l’ajut es podrà prorrogar per un nou període de 3 mesos (des de l’1 de setembre del 2026 fins al 30 de novembre del 2026).
L’ajut es podrà renovar com a màxim dos vegades pels terminis indicats als paràgrafs anteriors (l’ajut podrà tenir una durada màxima de 19 mensualitats, termini que inclou la durada inicial i les dues renovacions).
e) Incompatibilitat
No es contempla cap règim d’incompatibilitat laboral, sempre que -i a criteri de la Universitat d’Andorra- no suposi una alteració comprovable del grau d’execució del pla de treball i de l’assoliment dels objectius fixats.
La concessió de l’ajut és incompatible amb altres ajuts concedits per al mateix objecte, tant si provenen d’entitats públiques com privades, nacionals o internacionals.
Les persones beneficiàries han d’informar a la Universitat d’Andorra de qualsevol altra ajuda o retribució que rebin.
En qualsevol cas, les persones beneficiàries se sotmeten a allò que disposa el Reglament del procediment per a la concessió i el control de les subvencions i les transferències públiques (BOPA núm. 38 del 19 de juliol del 2000).
4. Termini de la convocatòria i documentació a aportar
Les sol·licituds per prendre part en la convocatòria s’han d’adreçar a la Universitat d’Andorra, abans del dia 29 de novembre del 2024, a les 13.00 hores i s’han de lliurar en un sobre tancat on constarà el nom de la persona interessada i la referència a l’ajut a què es presenta, amb la documentació que s’indica a continuació.
La documentació que la persona candidata ha de presentar és la següent:
– Còpia compulsada del passaport o document oficial d’identitat.
– Currículum vitae.
– Còpia compulsada de la documentació acreditativa de la titulació requerida en la convocatòria així com dels mèrits que es vulguin al·legar.
– Carta de motivació per prendre part en la convocatòria.
– Bases de la convocatòria, rubricades a cada pàgina i signades al darrer full per la persona sol·licitant.
– Declaració jurada o promesa que la persona candidata no té cap deute amb l’Administració pública.
– Qualsevol altre document que la persona candidata pugui considerar necessari.
5. Requisits de la persona candidata
1.
a) Per a la candidatura nacional: persones candidates amb nacionalitat andorrana o que disposin de la residència legal i efectiva a Andorra.
b) Per a la candidatura internacional: persones candidates que no disposin del requisit 1.a).
2. No estar en possessió del títol de Doctor/a.
3. Estar en possessió de la titulació que permeti l’accés al programa de Doctorat de l’UdA (nivell 7 del Marc Andorrà de Qualificacions: màster -MAQ 71) en el moment de presentar la sol·licitud d’ajut.
Es valorarà:
1. Currículum.
2. Capacitat de treball en equip, iniciativa i lideratge.
3. Flexibilitat horària.
4. Coneixements en llengua catalana, castellana, francesa o anglesa.
5. Experiència en recerca.
6. Altres titulacions i formacions complementàries.
6. Procés de selecció
L’avaluació de les candidatures és competència d’una comissió de selecció que ha de decidir segons els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i idoneïtat. La comissió estarà formada per un mínim de tres persones amb la titulació de doctor, de les quals com a mínim una serà membre de la Universitat d’Andorra i presidirà la comissió.
Aquesta comissió podrà ser assessorada per òrgans o investigadors externs i experts. Aquest assessorament no és vinculant.
Un cop finalitzi el termini de presentació de candidatures i s’hagi avaluat el compliment dels requisits, la comissió de selecció convocarà als candidats a una entrevista presencial, mitjançant una notificació per correu electrònic, amb una antelació de com a mínim 7 dies naturals. Les persones candidates que no assisteixin a l’entrevista seran desestimades directament.
7. Criteris de selecció
La comissió de selecció avaluarà les sol·licituds segons els criteris següents:
a) Mèrits (50 punts). Es tindrà en compte el currículum de la persona candidata i qualsevol aspecte que acrediti les capacitats de la persona candidata per desenvolupar les tasques relacionades amb aquest ajut.
b) Entrevista amb la comissió de selecció (50 punts). En l’entrevista la persona candidata haurà de defensar la seva candidatura. La comissió de selecció valorarà:
– La capacitat de treball en equip, iniciativa i lideratge.
– La flexibilitat horària.
– Els coneixements en llengua catalana, castellana, francesa o anglesa.
– Experiència en recerca.
– Altres titulacions i formacions complementàries.
Es donarà prioritat a les candidatures nacionals. En el cas que el procés de selecció de les candidatures nacionals quedi desert, es procedirà a avaluar les candidatures internacionals pel mateix procés i criteris de selecció que les anteriors.
Per superar el procés de selecció cal que la persona candidata obtingui una puntuació mínima de 50 punts sobre 100.
S’adjudicarà l’ajut a la persona candidata que obtingui millor puntuació en el procés de selecció.
La convocatòria es declararà deserta en el cas que cap de les persones candidates no superi el procés de selecció.
8. Notificació, resolució i contracte
Totes les persones que han pres part en el procés de selecció seran informades del resultat.
L’adjudicació de l’ajut serà publicada al BOPA.
En el termini màxim de trenta dies naturals a partir de la publicació de la resolució de l’adjudicació de l’ajut, la persona seleccionada haurà de signar un contracte amb la Universitat d’Andorra on constin les condicions i condicionants de l’ajut. Si la persona beneficiària no signa el contracte, s’entén que renuncia tàcitament a l’ajut.
9. Pagament de l’ajut
El pagament a la persona que rebi l’ajut s’abonarà en un compte d’una entitat bancària del Principat d’Andorra del qual n’ha de ser titular. Els pagaments mensuals s’abonaran al final del mes corrent. No es pagarà ajut durant el període no lectiu que comprèn els mesos de juliol i agost.
10. Obligacions de la persona beneficiària de l’ajut
– Realitzar les tasques relacionades amb el projecte d’acord amb els terminis establerts per la Universitat d’Andorra.
– Assistir a les reunions que s’emmarquen dins el desenvolupament del projecte, juntament amb la resta de socis.
– Fer constar, en qualsevol publicació o qualsevol altra difusió derivada de la recerca relacionada amb el projecte DUAL-Transversalis, que la persona seleccionada ha rebut un ajut de l’UdA, seguint el model següent:
Català: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) agraeix l’ajut per a personal tècnic de suport a la investigació de la Universitat d’Andorra, AD04 – UdA-2024/2026”
Castellà: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) agradece la ayuda para personal técnico de apoyo a la investigación de la Universitat d’Andorra, AD04 – UdA-2024/2026”
Francès: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) remercie l’aide pour le personnel technique de soutien à la recherche à la Universitat d’Andorra, AD04 – UdA-2024/2026”
Anglès: “(Nom i cognoms de la persona beneficiària) acknowledges the technical research suport staff grant from Universitat d’Andorra, AD04 – UdA-2024/2026”
– Participar en les reunions, les conferències i altres actes de col·laboració de l’UdA, amb la finalitat de presentar les activitats de recerca realitzades en el marc del projecte.
– Acceptar la difusió del seu treball, resums de les publicacions científiques i altres documents, a través de la pàgina web de l’UdA, sempre que no sigui incompatible amb l’aprofitament de la propietat intel·lectual dels resultats de la investigació.
– Tenir subscrita una assegurança personal de malaltia i d’accidents, amb cobertura sanitària suficient, per al període d’execució de l’ajut. L’UdA pot demanar una justificació de manteniment i pagament d’aquesta assegurança.
– Comunicar l’adreça de residència habitual i qualsevol canvi de les dades de contacte.
– Garantir que en cap moment infringirà drets de propietat intel·lectual, drets de propietat industrial, drets d’imatge, ni altres drets ni posicions jurídiques d’anàleg contingut econòmic de tercers.
11. Rescissió i retorn de l’ajut
La Universitat d’Andorra, en qualsevol moment, pot dur a terme comprovacions sobre el seguiment de l’activitat que duu a terme la persona beneficiària. En el cas que la persona beneficiària de l’ajut incompleixi les obligacions establertes en aquestes bases o les establertes en el Reglament del procediment per a la concessió i control de les subvencions i les transferències públiques, del 12 de juliol del 2000, es rescindirà i es revocarà l’ajut.
Aquest ajut es pot resoldre per les causes següents:
– Fi de la durada.
– Incompliment de les obligacions de la persona beneficiària.
– Constatació d’un progrés insatisfactori en la tasca objecte d’aquest ajut, a criteri de la Universitat d’Andorra.
– La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de compliment de les obligacions.
– L’existència d’incompatibilitats.
– Mutu acord entre les parts.
– Altres causes legalment establertes.
En el cas que la persona candidata seleccionada no compleixi les obligacions assenyalades en aquestes bases, o en el cas d’impossibilitat sobrevinguda, legal o material, l’UdA suspendrà immediatament el pagament de l’ajut, i iniciarà el procediment de resolució, amb audiència de la persona interessada. En cas de falsedat o engany pot reclamar la devolució de les sumes pagades, totalment o parcialment, depenent del cas concret.
12. Protecció de dades personals
La Universitat d’Andorra tractarà les dades que voluntàriament han estat proporcionades per tal de formalitzar la candidatura, mantenir informada la persona candidata, i procedir a l’atorgament de l’ajut de conformitat amb la normativa aplicable en cada moment. Aquests tractaments estan legitimats sobre la base de l’article 6.1.b de la Llei 29/2021, del 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals, atès que són necessaris per executar l’acord establert mitjançant els termes i condicions inclosos en aquestes bases. Es poden compartir les dades amb tercers per realitzar assessorament cientificotècnic de les candidatures o per formular, exercir o defensar reclamacions, o quan sigui una obligació legal.
S’informa a les persones interessades que per exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició de les seves dades personals, hauran d’enviar una comunicació escrita i degudament signada a l’adreça de correu electrònic dpd@uda.ad.
Si la persona interessada considera que no ha obtingut satisfacció plena en l’exercici dels seus drets, podrà presentar una reclamació davant l’autoritat nacional de control, que en el cas d’Andorra és l’Agència de Protecció de Dades d’Andorra apda@apda.ad.
La persona candidata garanteix que les seves dades són exactes i completes, i confirma que respon a la veracitat de les dades personals comunicades i que seran actualitzades de manera que responguin a la situació real, fent-se responsable de les dades falses o inexactes que pogués proporcionar, així com els danys i els perjudicis, directes o indirectes, que poguessin derivar de la seva inexactitud.
13. Impugnació de les bases
De conformitat amb el que estableix l’article 129 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol de text consolidat del Codi de l’Administració, contra el plec de bases es pot interposar recurs administratiu davant del Consell Universitari de la Universitat d’Andorra en el termini d’un mes a comptar de la presentació de la candidatura per part de la persona interessada.
D’acord amb els articles 52 i 135 del citat text del Codi de l’Administració, la interposició d’un recurs no suspendrà l’execució de l’acte impugnat
La persona sol·licitant accepta expressament aquestes bases i les signa en prova de conformitat.
Nom i cognoms de la persona sol·licitant:
Sant Julià de Lòria, ___ de __________________ del 2024