Introducció a la computació quàntica
Descripció
La computació quàntica suposa una revolució en la manera de resoldre problemes de càlcul complexos, i s’està establint com una potencial solució per sobrepassar els límits dels ordinadors actuals. Aquest curs ofereix una introducció a la computació quàntica explicant les bases físiques que l’han motivat, els seus fonaments tecnològics, i la relació entre els algoritmes que s’han dissenyat fins ara i els principals algoritmes quàntics. Es presenten les potencials aplicacions per resoldre problemes complexos en disciplines de la ciència i l’enginyeria. Finalment s’ofereix una introducció a eines pràctiques per a la programació amb computadors quàntics reals.
Objectius
Els objectius principals d’aquest seminari són:
- Introduir a l’alumnat en els conceptes bàsics de la física quàntica
- Exposició dels principals algoritmes quàntics
- Presentació d’eines per a la programació amb ordinadors quàntics
A qui va dirigit
El curs va dirigit a professorat, estudiants, professionals i a totes aquelles persones interessades en les noves tecnologies de computació.
Metodologia
Aquest curs combina conceptes teòrics, exposats en una presentació, amb recursos pràctics accedits online.
La llengua vehicular del programa és el català.
Professorat
Artur Garcia-Saez és físic i enginyer i lidera el grup de computació quàntica del Barcelona Supercomputing Center. La seva recerca es centra entre els algoritmes quàntics, la simulació de sistemes físics amb superordinadors, i el machine learning. Ha fet recerca sobre informació quàntica i matèria condensada a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), a la Universitat de Barcelona i al Yang Institute of Theoretical Physics. També és cofundador de l’empresa Qilimanjaro Quantum Tech.
Programa
- Introducció a la mecànica quàntica
- Introducció a la computació quàntica
- Operacions i circuits quàntics i algoritmes
- Introducció a la programació amb circuits quàntics
Durada i calendari
El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:
- Dijous 29 de maig de 2025, de 15.00 h a 19.00 h
Certificació
Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.
Grups reduïts
El nombre màxim d’estudiants és de 35, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 35 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció. El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 8 inscripcions.
Preinscripció i matrícula
Preinscripció: fins al 15 de maig del 2025
Matrícula: fins al 22 de maig del 2025
Preu: 90 euros.
Aquest preu representa el 80% del cost de la matrícula, donat que Creand Fundació en finança el 20% restant. Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra i els Alumni tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.
Més informació
Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad
Modalitat:
presencial
Calendari:
29 de maig de 2025
Càrrega lectiva:
4 hores
Idiomes:
català
Amb la col·laboració de:
