Tesi doctoral sobre la implementació del model competencial en la formació de mestres
La Universitat d’Andorra (UdA) ha acollit aquest divendres 17 de desembre la lectura de la tesi doctoral titulada “La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’educació de la Universitat d’Andorra”, defensada per Blanca Carrera González i codirigida per Montserrat Casanovas i Alexandra Saz.
L’objectiu de la recerca ha estat analitzar el disseny i la implementació del nou model educatiu basat en competències i plurilingüe en el bàtxelor en Ciències de l’educació de l’UdA, que es va posar en marxa el 2018. Els resultats més destacables que se’n deriven són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives, i la voluntat de revisar permanentment els processos professionalitzadors.
Blanca Carrera és graduada en Educació primària amb menció en llengua anglesa i màster en Llengües Aplicades. Ha cursat el programa de Doctorat gràcies al primer ajut que ha atorgat l’UdA per a personal investigador, de manera que ha estat la primera doctoranda a temps complet de la Universitat.
El tribunal ha estat format per Jordi Coiduras (Universitat d’Andorra – Universitat de Lleida), Juan González (Universitat de Girona), Eugenio Astigarraga (Mondragon Unibertsitatea), Anna Forés (Universitat de Barcelona) i Arantza Ozaeta (Mondragon Unibertsitatea).
Amb aquesta ja són disset les persones doctorades per la Universitat d’Andorra des que es va posar en marxa el programa de Doctorat el curs 2009-2010.
Data de publicació: 17 de desembre de 2021