Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
  /  Iniciatives Covid   /  El VII Seminari de docència analitza l’impacte psicològic de la Covid a la Universitat

El VII Seminari de docència analitza l’impacte psicològic de la Covid a la Universitat

Aquest divendres 5 de febrer ha tingut lloc, en modalitat virtual, la setena edició del Seminari de docència universitària de la Universitat d’Andorra (UdA), un espai de reflexió i de treball sobre les diferents metodologies i recursos didàctics en l’àmbit de la docència universitària. Sota el títol “La docència universitària en temps de pandèmia”, una trentena de docents de la Universitat d’Andorra han compartit coneixements en una trobada acadèmica marcada per l’actual situació sanitària.

La jornada ha estat protagonitzada per Cristina Torrelles-Nadal, investigadora de la Universitat de Lleida que està fent una estada de recerca dins el Grup Interdisciplinari en Educació (GRIE) de la Universitat d’Andorra, i s’ha desenvolupat en un format de taller durant el qual s’han facilitat recursos psicològics per millorar la capacitat individual de resiliència i fer augmentar així els nivells de benestar en temps de Covid-19. La tècnica de visualització, per exemple, permet aconseguir perspectiva de les situacions difícils.

Aprofitant l’avinentesa, a més, s’han presentat els resultats d’una enquesta, elaborada el passat mes de desembre, en la qual es quantifica l’impacte de la malaltia Covid-19 en el benestar de la comunitat universitària. S’hi mostra, per exemple, que el personal administratiu i tècnic pateix més estrès que el personal docent, o que els estudiants de certes carreres han viscut el confinament amb més malestar.

Finalment, les directores o coordinadores dels diferents bàtxelors que s’imparteixen a l’UdA han fet una taula rodona dedicada als efectes, també positius, que ha tingut la situació en aspectes metodològics i organitzatius de la docència, com també a albirar escenaris de futur per a després de la pandèmia.

Data de publicació: 5 de febrer de 2021