Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Image Alt
  /  Formacions   /  Formacions de curta durada   /  Aula d'Estiu   /  Introducció a l’aprenentatge cooperatiu

Introducció a l’aprenentatge cooperatiu

Descripció

Curs del programa Aula d’Estiu 2024.

L’aprenentatge cooperatiu inclou una gran varietat de tècniques que van des de les molt lleugeres, que només requereixen uns minuts de classe, fins a les més ambicioses que poden requerir una profunda transformació de tot el curs. Al taller es presentaran (i es treballaran) algunes d’aquestes tècniques que han de facilitar un aprenentatge més actiu.

Objectius

Els objectius principals d’aquest seminari són:

  • Enumerar i justificar les avantatges i dificultats de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Descriure el 5 ingredients bàsics de l’aprenentatge cooperatiu.
  • Dissenyar una activitat d’aprenentatge cooperatiu modesta.

A qui va dirigit

El taller està dirigit a tot tipus de professorat disposat a experimentar amb tècniques d’aprenentatge actiu cooperatiu.

Metodologia

Una primera meitat del taller tindrà el format d’exposició de conceptes i debat. A la segona meitat, els participants realitzaran una activitat d’aprenentatge cooperatiu per aprendre els 5 ingredients de l’aprenentatge cooperatiu. Aquesta activitat serà en si mateixa un exemple del que es proposa al taller.

Professorat

Miguel Valero García és catedràtic del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha estat cap d’estudis de la facultat d’Informàtica de Barcelona, subdirector de l’Institut de Ciències de l’Educació i director de l’Escola Politècnica Superior de Castelldefels. És autor de nombrosos articles sobre innovació docent i imparteix amb freqüència tallers de formació del professorat sobre diferents aspectes relacionats amb la innovació docent i els mètodes actius d’ensenyament.

Programa

  1. Definició d’aprenentatge cooperatiu.
  2. Aprenentatge cooperatiu informal i aprenentatge cooperatiu formal.
  3. Els cinc ingredients de l’aprenentatge cooperatiu.
  4. El puzle d’Aronson.

Durada i calendari

El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:

  • Divendres 28 de juny de 2024, de 09.00 h a 13.00 h

Certificació

Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Grups reduïts

El nombre màxim d’estudiants és de 35, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 35 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 8 inscripcions.

Preinscripció i matrícula

Preinscripció: fins al 14 de juny del 2024

Matrícula: fins al 21 de juny del 2024

Preu: 90 euros
Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra, els Alumni i el professorat col·laborador tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.

Formulari de preinscripció

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad

   Modalitat:

presencial

   Càrrega lectiva:

4 hores

   Llengües:

català

   Calendari:

28 de juny de 2024

   Preu:

90 euros