Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Image Alt
  /  Formacions   /  Formacions de curta durada   /  Aula d'Estiu   /  La importància de l’estadística en l’analítica de negoci: el comportament de la clientela

La importància de l’estadística en l’analítica de negoci: el comportament de la clientela

Descripció

Curs del programa Aula d’Estiu 2024.

En aquest seminari es parlarà sobre la importància que mereix l’estadística en l’analítica de negoci, especialment quan es tracten dades de comportament de la clientela. L’analítica de clients utilitza aquestes dades per prendre decisions empresarials tant actuals com futures. És important entendre correctament les dades ja que les decisions empresarials es prendran utilitzant mètriques i models estadístics basats en aquestes dades. L’extracció errònia de conclusions pot comportar un cost d’oportunitat per l’empresari ja que no està destinant correctament els recursos disponibles. La finalitat d’aquest seminari és saber fer una valoració correcta de les dades provinents del comportament de la clientela.

Objectius

Els objectius principals d’aquest seminari són:

  • Tenir una idea bàsica sobre què és l’analítica de clients.
  • Entendre i aplicar el mètode científic a l’analítica de negoci.
  • Treure el màxim valor d’un conjunt de dades empresarials.
  • Diferenciar entre dades d’observació i dades experimentals.
  • Saber extreure les conclusions correctes a partir de dades de la clientela.
  • Principals indicadors utilitzats en l’analítica de clients.
  • Principals models estadístics utilitzats en l’analítica de clients.
  • Aplicar els coneixements adquirits a nivell professional.

A qui va dirigit

El principal públic a qui va dirigit aquest seminari consisteix en professorat, estudiants, emprenedors/es, professionals de qualsevol sector i a totes aquelles persones interessades en entendre millor les dades relacionades amb la seva clientela per oferir productes més adients i, en conseqüència, millorar el rendiment de l’empresa. També, per optimitzar els recursos de l’empresa controlant els costos ja siguin reals o potencials. No són necessaris coneixements avançats d’estadística per assistir al seminari.

Metodologia

Aquest curs combina conceptes teòrics amb recursos pràctics i casos clínics.

La llengua vehicular del programa és el català.

Professorat

Paula Rodó. Formada en economia i matemàtiques, té una reputació professional rellevant per haver treballat en els departaments de tresoreria, fons de pensions, modelització i validació de riscos en varies entitats financeres. Actualment proporciona models de IA personalitzats i serveis de business analytics a les empreses. També, és professora d’estadística avançada i customer analytics del màster en Analítica de dades d’aquesta universitat.

Programa

  1. Presentació i coneixement dels assistents.
  2. El mètode científic a l’analítica de negoci.
  3. Introducció a l’analítica de clients.
  4. Dades d’observació i dades experimentals.
  5. Analítica de clients a partir d’exemples.
  6. Principals indicadors aplicats a l’analítica de clients.
  7. Principals models estadístics aplicats a l’analítica de clients.

Enregistrament de la sessió

No està permès enregistrar la sessió sigui quin sigui el mitjà tecnològic o el motiu.

Durada i calendari

El curs té una durada de 4 hores, que es desenvoluparan en una sola sessió a la Universitat d’Andorra d’acord amb el calendari següent:

  • Dimecres 19 de juny, de 14.30 a 18.30 h

Certificació

Les persones que hagin assistit al 80% del seminari obtindran un Certificat d’assistència.

Grups reduïts

El nombre màxim d’estudiants és de 35, fet que permet que puguin gaudir d’una atenció personalitzada. En cas que hi hagi més de 35 preinscripcions el procés de selecció serà per ordre d’inscripció.

El curs s’anul·larà si no hi ha un mínim de 8 inscripcions.

Preinscripció i matrícula

Preinscripció: fins al  5 de juny del 2024

Matrícula: fins al 12 de juny del 2024

Preu: 90 euros
Els estudiants de formació reglada, el personal de la Universitat d’Andorra, els Alumni i el professorat col·laborador tenen un descompte en la matrícula del 92,5%.

Formulari de preinscripció

Més informació

Universitat d’Andorra
Plaça de la Germandat, núm. 7
AD600 Sant Julià de Lòria
Tel.: +376 743 000
seminaris@uda.ad

   Modalitat:

presencial

   Càrrega lectiva:

4 hores

   Llengües:

català

   Calendari:

19 de juny de 2024

   Preu:

90 euros